اختصاصی/صفیر گیلان،فرمانده سپاه ناحیه فومن ضمن تبریک هفته بسیج با اشاره به شعار امسال هفته بسیج گفت: «۴۰ سال خدمت، جهاد و شهادت» شعار امسال هفته بسیج بوده و بسیجیان در طول هشت سال دفاع مقدس و جبهه های مختلف با اخلاص مقتدارنه در مقابل دشمن ایستادگی کردند و دشمن همیشه از بسیج سیلی سختی […]

اختصاصی/صفیر گیلان،فرمانده سپاه ناحیه فومن ضمن تبریک هفته بسیج با اشاره به شعار امسال هفته بسیج گفت: «۴۰ سال خدمت، جهاد و شهادت» شعار امسال هفته بسیج بوده و بسیجیان در طول هشت سال دفاع مقدس و جبهه های مختلف با اخلاص مقتدارنه در مقابل دشمن ایستادگی کردند و دشمن همیشه از بسیج سیلی سختی خورده است.

سرهنگ جانباز هفته بسیج را زمانی مناسب برای نشان دادن عملکرد این نهاد انقلابی خواند و گفت:در راستای اجرای برنامه های هفته بسیج هم افزایی خوبی در شهرستان ایجاد و مصوبات خوبی برنامه ریزی شده است و تمام دستگاهها در اجرای این برنامه ها همراهی دارند.

وی با اشاره به اینکه  محرومیت زدایی  و ایجاد خودکفایی از مهمترین رویکرد بسیج ناحیه شهرستان فومن است گفت: در این راستا ما کشت دانه های روغنی کلزا را برای خودکفایی در تولید دانه های روغنی و استفاده بهینه از زمین مزارع کشاورزی که تقریبا شش ماه از سال را بی بهره مانده داریم.

سرهنگ جانباز افزود: بسیاری از مزارع ما در پاییز و زمستان متروکه مانده که با کشت دانه های روغنی توسط کانون بسیج مهندسین حوزه کشاورزی افزایش تولید و رونق تولید در راستای اقتصاد مقاومتی در بخش داخلی رقم خواهد خورد.

سرهنگ جانباز مهمترین برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته بسیج ناحیه مقاومت سپاه فومن را در سال ۹۸  شامل تجدید میثاق با شهیدان و گلباران مزار شهدا ،دیدار با امام جمعه،توزیع بسته های حمایتی به تعداد اسامی شهدای شهرستان(۴۰۵ شهید)  ،تجلیل از بسیجیان پیشکسوت،حضور در نماز جمعه،بر پایی ایستگاه سلامت و ویزیت رایگان خواند و گفت:  همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی و جشنواره ورزشی زیمناستیک  و جشنواره غذا  و جشنواره بازی های بومی و محلی از دیگر برنامه های این هفته است.

سرهنگ جانباز به یادواره شهدا اشاره و افزود: یادواره ۱۱۵ شهید والامقام بسیجی شهرستان و یادواره شهدای روستای خشکنودهان و روستای گیگاسر و شنبه بازار  و روستای کهنه گوراب  از دیگر برنامه هاست.

فرمانده سپاه ناحیه فومن از همایش بزرگ ۳۰۰۰ نفری بسیجیان فومن در روز سه شنبه ساعت ۹ صبح در مصلی جدید خبر داد و گفت: افتتاح صندوق های قرض تالحسنه مردمیار از دیگر برنامه این هفته است.

وی  به نشست هایی با موضوعات سبک زندگی ایرانی و اسلامی اشاره و افزود: نشست بصیرتی با موضوع گام دوم انقلاب  و نیز نشست روشنگری فرهنگی با موضوع گام دوم انقلاب و نشست با مدرسان قرآنی جوزه ها و پایگاه ها ی بسیج فومن از برنامه های این هفته در راستای بصیرت افزایی است.

سرهنگ جانباز با اشاره به اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی و جهاد و خدمت رسانی  ما توانستیم در سطح شهرستان گامهای خوبی برداشته و این حرکت ادامه خواهد داشت،گفت: افتتاح ۷ واحد مسکن محرومین در هفته بسیج از مهمترین رویکرد ما در حوزه محرومیت زدایی است.

خبرنگار/زلیخا صفری راسته کناری