اختصاصی/صفیر گیلان،پنجمین اجلاس نماز استان گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد ارسلان زارع پیش از ظهر امروز در اجلاس استانی نماز با موضوع “نماز و مدرسه” اظهار داشت: امانت  و امانت‌داری، صداقت،راستگویی و خدمت به مردم از جمله رفتارهای انسانی نیکو است اما نماز علامت دین و چهره اسلام است. استاندار گیلان، ایمان […]

اختصاصی/صفیر گیلان،پنجمین اجلاس نماز استان گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد

ارسلان زارع پیش از ظهر امروز در اجلاس استانی نماز با موضوع “نماز و مدرسه” اظهار داشت: امانت  و امانت‌داری، صداقت،راستگویی و خدمت به مردم از جمله رفتارهای انسانی نیکو است اما نماز علامت دین و چهره اسلام است.

استاندار گیلان، ایمان به خدا و عمل به دستورات الهی را جوهر دین و نماز را پرچم دین دانست و گفت: دین بدون نماز قابل شناخته‌ شدن نیست بنابراین ایجاد و تقویت ارتباطات و اعتقادات دینی در توسعه جامعه منظم و ارزشی و در ارتقاء آگاهی‌های والدین و نسل آینده موثر است.

زارع با بیان اینکه آموزش و پرورش وظیفه خطیر و بزرگی در ترویج نماز در مدارس دارد گفت: آموزش و پرورش باید با بهره‌مندی از آموزه‌‌های دینی خصوصاً در مقاطع پایه و پیش‌دبستانی و در راستای ترویج فرهنگ نماز و ارزش‌های دینی در مدارس اقدامات بیشتر و مفیدتری انجام دهد.

وی با اشاره به لزوم توجه جدی به سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه افزود: این مساله نیز باید به صورت خلاقانه مورد توجه جدی قرار گیرد و صدا و سیما، سازمان‌های مردم نهاد، پژوهشگران نیز در راستای فعال شدن بخش‌های مختلف جامعه در حوزه نماز و ترویج فرهنگ آن بیشتر تلاش کنند.

زارع بیان کرد: با توجه به اینکه استان گیلان در فصول مختلف به ویژه نیمه نخست سال میزبان تعداد قابل توجهی از گردشگران و مسافران است بنابراین باید سکوهای نماز جاده‌ای و مساجد را تمیزتر و مجهزتر کرد تا شرایط لازم برای برپایی نماز جماعت در این مکان‌ها فراهم شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به لزوم تعمیر و  بازسازی نمازخانه‌های مدارس و تجهیز آن‌ها به وسایل گرمایشی افزود: اکثر نمازخانه‌های نیمه تمام مدارس استان نیز باید تا پایان دولت کامل شوند و مدارسی که زمین دارند اما پروژه‌شان آغاز نشده هم از ظرفیت خیران استفاده کنند.