به گزارش صفیر گیلان؛همزمان با روز جهانی داوطلب مرحله دوم آموزش مسئولین و دبیران خانه های هلال سه شعبه بندر انزلی، تالش و آستارا با حضور مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان، یاور پیرعلایی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان و دیگر اعضاء حاضر در این جلسه آموزشی در محل اردوگاه […]

به گزارش صفیر گیلان؛همزمان با روز جهانی داوطلب مرحله دوم آموزش مسئولین و دبیران خانه های هلال سه شعبه بندر انزلی، تالش و آستارا با حضور مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان، یاور پیرعلایی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان و دیگر اعضاء حاضر در این جلسه آموزشی در محل اردوگاه مهر جمعیت هلال احمر بندر انزلی برگزار شد.

در حاشیه برگزاری این دوره مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان ضمن اشاره به نحوه برگزاری این دوره آموزشی بیان کرد: در مرحله اول آمادگی در برابر مخاطرات و در مرحله دوم آموزش اسکان و سرپناه اضطراری با هدف آمادگی مسئولین خانه های هلال که دهیاران روستاها مسئولیت آن را بر عهده دارند، در دستور کار قرار گرفت.

ولی پور با بیان اینکه از دست دادن سرپناه مشکلات زیادی را برای خانواده ها به همراه دارد، اظهار کرد: اولین کار پس از حادثه آماده سازی سرپناه موقت است که می تواند از لحاظ روحی برای خانواده ها موثر و حائز اهمیت باشد، لذا دهیاران آموزش تئوری و عملی، نحوه اسکان، طراحی اردوگاه و چادر زنی را در این دوره آموزشی فرا گرفتند تا با برنامه ریزی و پیدا کردن مکان مناسب در روستاهای خود در مقابله با حوادث احتمالی آماده باشند.

افزایش تعداد خانه های هلال از اهداف ۵ ساله جمعیت هلال استان گیلان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان ضمن ابراز خورسندی از افزایش خانه های هلال در استان گیلان اذعان داشت: در برنامه ۵ ساله جمعیت هلال احمر استان، تعداد ۵۰۰ خانه هلال افتتاح می شود که درحال حاضر ۱۸۲ خانه هلال در این راستا محقق شده است.

photo_2019-12-08_03-44-51

در ادامه یاور پیرعلایی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان ضمن تقدیر از همت جمعیت هلال احمر در تحقق اهداف ۵ ساله این سازمان مردم نهاد اظهار کرد: حضور و آموزش روستاییان را در سطح محلات و روستاها یک نقطه عطف به شمار می رود و راه اندازی ۱۸۲ خانه هلال در استان گیلان اقدامی بی نظیر در سطح کشور محسوب می شود.

اختصاص اعتبار لازم در راستای خرید تجهیزات خانه های هلال و برگزاری دوره های آموزشی ویژه روستاییان

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به اختصاص اعتبار مورد نیاز خانه های هلال بیان کرد: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای خرید تجهیزات خانه های هلال و آموزش اهالی روستاها می توان خسارات جانی و مالی را در مناطق روستایی کاهش داد.

ارتقاء سطح کیفی خانه های هلال استان گیلان

پیرعلایی ضمن اشاره به سطح ارتقاء کیفی خانه های هلال خاطرنشان کرد: در صدد آن هستیم تا خانه های هلال را در روستاها با کمک و همکاری جمعیت هلال احمر استان گیلان از لحاظ کمی و کیفی افزایش دهیم.

هلال احمر photo_2019-12-08_03-44-55