به گزارش صفیر گیلان؛رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با هشدار پیرامون خطر ریزش سه ساختمان تاریخی تحت تملک شهرداری رشت به عنوان تهدیدی در این شهر، خواستار ورود جدی شهردار رشت به این موضوع شد. فاطمه شیرزاد با اشاره به اینکه هر هفته در جلسات کمیسیون فرهنگی گزارشی از روند مرمت و بازسازی […]

به گزارش صفیر گیلان؛رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با هشدار پیرامون خطر ریزش سه ساختمان تاریخی تحت تملک شهرداری رشت به عنوان تهدیدی در این شهر، خواستار ورود جدی شهردار رشت به این موضوع شد.

فاطمه شیرزاد با اشاره به اینکه هر هفته در جلسات کمیسیون فرهنگی گزارشی از روند مرمت و بازسازی سه ساختمان تاریخی تحت تملک شهرداری رشت از جمله ساختمان ساعت و غیره ارائه می‌شود، اظهار کرد: مطالعات در این باره در حال انجام بوده و با همکاری میراث فرهنگی می‌توانیم خطرات پیرامون این سه ساختمان تاریخی رشت را برطرف کنیم.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت نامطلوب سه ساختمان تاریخی تحت تملک شهرداری رشت گفت: خطر ریزش سه ساختمان تاریخی ساعت، میرزا خلیل رفیع و فرهنگی ورزشی شهرداری، رشت را تهدید می‌کند و از شهردار رشت انتظار ورود جدی به این موضوع را داریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با اشاره به اینکه در صورت بروز هر گونه مشکل برای این ساختمان‌ها، مشکلات قضایی دامن‌گیر شورا و شهرداری رشت می‌شود، تصریح کرد: یقینا در کنار تمامی مباحثی که می‌تواند در صورت ریزش این ساختمان‌ها رقم بخورد با ورود مدعی‌العموم، مشکلات حقوقی و قضایی نیز دامن‌گیر شورا و شهرداری رشت می‌شود.

شیرزاد با تاکید بر اینکه در کاربری‌های این سه ساختمان، باید مباحث اقتصادی مورد توجه قرار داشته باشد، افزود: این کاربری‌ها باید توجیه اقتصادی داشته باشند و به طور یقین با توجه بیشتر به این سه ساختمان تاریخی رشت، جذب گردشگر در شهر رشت افزایش پیدا می‌کند.