صفیر گیلان؛باکلان‌ها از جمله پرندگانی هستند که هر ساله به مناطق مختلف گیلان مهاجرت می‌کنند اما بر اساس گزارش اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست در چند روز گذشته لاشه ۵۲ قطعه از این پرندگان مهاجر در سواحل استان پیدا شده است. رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت […]

صفیر گیلان؛باکلان‌ها از جمله پرندگانی هستند که هر ساله به مناطق مختلف گیلان مهاجرت می‌کنند اما بر اساس گزارش اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست در چند روز گذشته لاشه ۵۲ قطعه از این پرندگان مهاجر در سواحل استان پیدا شده است.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان علت مرگ دست جمعی باکلان‌های مهاجر را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: ۵۲ باکلانی که لاشه آن‌ها در سواحل گیلان پیدا شده است در اصل به علت گرفتار شدن در تور صیادان گیلانی جان باخته‌اند.

حسین علی‌نژاد با بیان اینکه لاشه باکلان‌ها در ساحل دریای خزر استان گیلان واقع در امین آباد، تالش محله و حاجی بکنده شهرستان رشت پیدا شده‌ است تصریح کرد: گرفتار شدن و مرگ باکلان‌های مهاجر در تور صیادان موضوعی است که هرساله شاهد وقوع آن در سواحل دریای خزر هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تمام باکلان‌هایی که برای صید ماهی به سمت دریا پرواز کرده و به هر علت در تور صیادان گرفتار می‌شوند از بین می‌روند خاطرنشان کرد: خیر فرجام تمام باکلان‌های گرفتار شده مرگ نیست بلکه صیادان تعدادی از آن‌ها را رها می‌کنند و برخی دچار خفگی می‌شوند.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان وضعیت ظاهری باکلان‌ها را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: باکلان‌ها پرندگان غواصی هستند با پر و بال سیاه و در جاها و مناطقی که دارای آبزیان فراوان باشد به صورت دست جمعی حاضر شده و از ماهی‌ها تغذیه می‌کنند.

استان گیلان به دلیل دارا بودن طبیعت زیبا و بکر، مناطق حفاظت‌شده، پناهگاه‌های حیات وحش متعدد، آبگیرها، تالاب‌ها و سواحل دریای خزر هر ساله میزبان تعداد بسیار زیادی از انواع پرندگان مهاجر است که این استان را برای زمستان‌گذرانی خود انتخاب می‌کنند.

منبع/تسنیم