به گزارش صفیر گیلان، سید امیر مصباح عصر شنبه در مراسم افتتاح نخستین و تنها مرکز فنی و پشتیبانی سینمایی شمال کشور در رشت با اشاره به ظرفیت های استان گیلان در حوزه هنر به ویژه هنر نمایش و سینما، اظهار کرد: وجود این موسسه (اسکون) در استان گیلان نشان دهنده توان بالای جوانان هنرمند […]

به گزارش صفیر گیلان، سید امیر مصباح عصر شنبه در مراسم افتتاح نخستین و تنها مرکز فنی و پشتیبانی سینمایی شمال کشور در رشت با اشاره به ظرفیت های استان گیلان در حوزه هنر به ویژه هنر نمایش و سینما، اظهار کرد: وجود این موسسه (اسکون) در استان گیلان نشان دهنده توان بالای جوانان هنرمند این استان است.

وی با بیان اینکه فناوری های بکار رفته در این مرکز در حد ملی و بین المللی است، افزود: به گفته متخصصان حوزه دوبلاژ در سطح کشور تنها دو مرکز همانند این مرکز وجود دارد.

مصباح با اشاره به اینکه این مرکز با همت، اراده و سخت کوشی جوانان گیلانی فعالیت خود آغاز شده است، گفت: تأسیس این مرکز سبب شده تا شاهد حضور نخبگان حوزه دوبلاژ کشور همانند استاد «خسرو خسروشاهی» و «چنگیز جلیلوند» که هر کدام وزنه ای برای جامعه هنری کشور محسوب می شوند، باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت اکثر مراکز هنری به صورت تک بعدی بوده اما این مرکز با تلاش جوانان گیلان به صورت چند منظوره فعالیت خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: در این مرکز هنرجویان علاقه مند به دوبله می توانند از ابتدا آموزش های لازم را زیر نظر اساتید برجسته دوبله کشور فراگرفته و سپس از طریق همین مرکز وارد بازار کار شوند.

مصباح در ادامه به گلایه مردم گیلان از پخش سریال وارش از شبکه سه سیما نیز اشاره و بیان کرد: شاید یکی از دلایلی که چنین اتفاقاتی در حوزه فیلمنامه و یا نمایشنامه نویسی آثار تولیدی در مورد گیلان رخ می دهد پرداختن بیش از حد رسانه ها به مسائل حاشیه ای و بی ارزش است که سبب می شود تا ظرفیت های بزرگ استان نادیده گرفته شود.

وی فعالیت چنین مراکزی در سطح استان گیلان را علاوه بر ارتقای جایگاه حوزه هنری استان زمینه ساز حضور بزرگان حوزه هنر و آشنایی بیشتر با فرهنگ غنی گیلان عنوان کرد و ادامه داد: عدم توجه به ظرفیت ها از سوی رسانه سبب می شود که برخی از فیلمنامه نویسان به خود اجازه به تصویر کشیدن چهره ای غیرواقعی از استان گیلان را بدهند.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان اطلاع رسانی در زمینه فعالیت این مرکز از سوی رسانه ها را بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و گفت: معرفی فعالیت های این مرکز می تواند سبب ترغیب جوانان هنرمند و متخصص گیلانی برای فعالیت بیشتر در حوزه هنر و شکوفایی هر چه بیشتر هنر گیلان زمینه در سطح کشور شود.

وی در ادامه با تأکید بر حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت هنری این اداره کل از هنرمندان و فعالان این عرصه، افزود: تلاش می کنیم تا چنین مراکزی برای ادامه فعالیت با موانع سخت روبه رو نشوند.