به گزارش صفیر گیلان، “ارسلان زارع” در رزمایش طرح زمستانه پلیس راه که با حضور مسئولان استانی در ستاد انتظامی استان گیلان برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از نیروی انتظامی و همه دستگاه‌های اجرای رزمایش طرح زمستانی استان، گفت: رزمایش طرح زمستانی پلیس، تجلی هم‌افزایی و اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل در تردد […]

به گزارش صفیر گیلان، “ارسلان زارع” در رزمایش طرح زمستانه پلیس راه که با حضور مسئولان استانی در ستاد انتظامی استان گیلان برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از نیروی انتظامی و همه دستگاه‌های اجرای رزمایش طرح زمستانی استان، گفت: رزمایش طرح زمستانی پلیس، تجلی هم‌افزایی و اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل در تردد جاده‌ها و پیشگیری از بروز سوانح برای هموطنان است.

استاندار گیلان با بیان اینکه با عزم جدی و وفاق و همدلی در انجام وظایف با عنایت خداوند موفق خواهیم بود، افزود: ایجاد آرامش، امنیت و آسایش مسافران در همه مناطق کشور و استان با تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس و همه دستگاه‌های اجرایی در سایه همدلی و هم‌افزایی محقق می‌شود.

زارع، اقدامات پلیس و همه دستگاه‌های اجرایی در شرایط دشوار جاده‌ای را برای مردم یک طیب خاطر اعلام کرد و بیان داشت: حضور به موقع و آگاهانه پلیس و نیروهای امدادی در مواقع بروز بحران‌ها و حوادث موجب اعتماد آفرینی و امید افزایی در مردم است.

استاندار گیلان تصریح کرد: گیلان از استان‌های پر تردد جاده‌ای بوده که نیازمند نگاه ویژه به موضوع حمل و نقل، ترافیک و اصلاح هندسی برخی از مسیرها است.

وی، احداث جاده‌های جدید و شناسایی نقاط حادثه خیز و اصلاح آنها را یک اولویت مهم برای اداره کل راه و شهرسازی اعلام کرد و اظهار داشت: حضور آگاهانه و مستمر عوامل اجرایی عاملی برای کاهش تلفات و ارتقاء فرهنگ عمومی مردم است.

نماینده عالی دولت، نقش آموزش و ارتقاء فرهنگ عمومی را در کاهش حوادث جاده‌ای و تلفات بی‌بدیل دانست و خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در ۸ ماهه گذشته از سال جاری، شاهد کاهش ۸ درصدی تلفات جاده‌ای در استان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه مجموعه‌ای از عوامل و مؤلفه‌ها در کاهش تلفات جاده‌ای نقش داشته بیان داشت: برای ضریب ایمنی راه‌ها و ارتقاء شاخص و کاهش تلفات، جلسات متعددی در استانداری برگزار شده است.

استاندار گیلان در پایان با اشاره به اقدامات خوب نیروی انتظامی در سال‌های اخیر در بحث فرهنگ، آموزش و استفاده از همیاران پلیس گفت: استفاده از راهوران محله، گامی برای افزایش آموزش‌ها، همیاری و همکاری مردم و رانندگان در ارتقاء ضرایب ایمنی راه‌های روستایی است.#