اختصاصی/صفیر گیلان؛سید کاظم دلخوش در مراسم افتتاح از پروژه‌های آب و برق استان گیلان که با حضور  اردکانیان در شهرستان صومعه سرا اجرایی شد  اظهار کرد: صومعه سرا از جمله شهرهای فرهنگی گیلان است که در کمک های کامیونی به جبهه و جنگ نیز جز اولین ها و این شهرستان شهر سرداران شهید است. نماینده […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛سید کاظم دلخوش در مراسم افتتاح از پروژه‌های آب و برق استان گیلان که با حضور  اردکانیان در شهرستان صومعه سرا اجرایی شد  اظهار کرد: صومعه سرا از جمله شهرهای فرهنگی گیلان است که در کمک های کامیونی به جبهه و جنگ نیز جز اولین ها و این شهرستان شهر سرداران شهید است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اردکانیان از استوانه های دولت است و در پیگیری کار مردم حضور میدانی دارند، افزود:ایشان بیش از ۲۰۰ ترانس برق، دیواره سازی های خوب در رودخانه ها و تیربرق های زیادی به شهرستان اختصاص داده‌اند .

وی با بیان اینکه ما پیشگام دفاع از وزارت نیرو هستیم گفت ؛ مردم ما در همه فرا ز و نشیب های انقلاب  حضور داشتند و انتظار می رود در رفع مشکلات آنها گام های بزرگ و بیشتر برداشته شود.

وی به برخی مشکلات این شهرستان اشاره کرد و گفت: تعرض به اراضی جنگلی شهرستان و تراشیدن جنگل های گیلان  سبب شده تا با کوچک‌ترین بارندگی در برخی بخش‌های این شهرستان شاهد جاری شدن سیلاب در ۱۳ رودخانه وحشی باشیم که این برای مردم مشکلاتی به وجود می‌آورد.

نماینده صومعه سرا در مجلس با اشاره به مشکلات آب شهری، روستایی، سد، برق و با بیان اینکه نیازمند حمایت و توجه وزارت نیرو هستیم، افزود: تصرفات رودخانه‌ها و آلودگی آب آشامیدنی روستاها مردم گیلان بویژه صومعه سرا را دچار مشکل کرده است.

وی با اشاره به طرح آب روستایی، گفت: وضعیت کیفیت و سلامت آب روستاهای استان گیلان با وجود کرم‌های قلاب دار و منگنز و آهن قابل مصرف نیست.

دلخوش با بیان اینکه دو سوم تالاب انزلی در صومعه سرا است و مرگ آن نزدیک است اظهار کرد:این که یک روز این تالاب  همانند ارومیه شود می ترسیم.

نماینده مردم صومعه سرا با بیان اینکه مشترکین نیاز به ۳هزار کنتور آب دارند گفت:در بخش آب شهری و روستایی ، دیواره سازی رودخانه ها از جمله درخواست های مردم این شهرستان از وزیر است.

وی گفت: طرح هزار روستا در ۶۰ روستا انجام شده است و برای اتمام آن نیاز به حمایت دولت و وزارت نیرو است.

وی با بیان اینکه از فومن تا پل کسما نیاز به روشنایی است، تصریح کرد:۱۴۷ پایه تلسکوپی برای اجرای این پروژه نیاز است.