به گزارش صفیر گیلان، دومین نشست ستاد بزرگداشت یوم‌الله نهم دی «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» استان گیلان، صبح روز شنبه ۷ دی‌ماه با حضور آیت‌الله فلاحتی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد. آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان در این نشست با تأکید بر حضور آگاهانه مردم در حماسه […]

به گزارش صفیر گیلان، دومین نشست ستاد بزرگداشت یوم‌الله نهم دی «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» استان گیلان، صبح روز شنبه ۷ دی‌ماه با حضور آیت‌الله فلاحتی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد.

آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان در این نشست با تأکید بر حضور آگاهانه مردم در حماسه بزرگ داشت نهم دی‌ماه مردم استان اظهار کرد: مردم رشت یک روز زودتر از مردم کشور در خاموش کردن فتنه‌ها به میان آمدند و زمینه‌ای برای ایجاد حماسه نهم دی‌ماه در کشور شدند.
وی با بیان اینکه مردم ولایت مدار و بصیر گیلان همیشه مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و استکبار جهانی زده، افزود: ملت بیدار و بزرگ گیلان با حضور پرشکوه و عزت‌آفرین یک بار مشت محکم به دهان یاوه‌گویان زده‌اند و امیدوارم این حضور در ۹ دی امسال بیشتر شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اهمیت والای حضور مردم گیلان در حماسه روز بصیرت و هم‌بستگی نهم دی‌ماه در رشت، گفت: با توجه به اغتشاشات عده‌ای در جریان آبان ماه امسال استکبار جهانی و اذناب آنها در داخل تلاش کردند تا در بین مردم یاس و ناامیدی ایجاد کنند اما این حضور همان اندک امید دشمنان را نیز از بین خواهد برد.
آیت الله فلاحتی با اشاره به تاریخ پنج‌هزارساله مکتوب و غیر مکتوب ایران گفت: این کشور تنها در دو برهه و دوره اشکانیان و ولایت‌فقیه کنونی توانسته هویت اصلی خود را بازگو کند و این هویت را دشمنان نشانه گرفته‌اند.
وی با اشاره به تحریم‌ها و رشد ایران در ابعاد مختلف پس‌ازآن گفت: تحریم‌های غرب علیه ایران این کشور را در بسیاری از ابعاد محکم و استوار کرده و موجب شده تا روی پای خود بایستیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به دولت در سال ۹۶ خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به دولت تأکید داشتند تا در ارتباط‌گیری با دولت‌های نوظهور در دنیا توجه بیشتری کنند و اکنون شاهد هستیم که کشور روسیه و چین در کنار ایران در حال تبدیل‌شدن به قدرت‌های نخست در جهان هستند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه قدرتی که ایران حاصل کرده هیچ قدرتی یارای مقابله با آن را ندارد، افزود: ایران اسلامی باقدرتی که امروزه به دست آورده هیچ‌کس نمی‌تواند به آن تجاوز کند چون اسکلت و شاکله محکم و استوار دارد.
وی حضور آگاهانه و غیرتمند مردم را در راهپیمایی ۹ دی حائز اهمیت برشمرد و گفت: حضور در این راهپیمایی و تجمع عظیم به نفع مردم، اسلام، رهبری معظم انقلاب است و در دل دشمنان اسلام و انقلاب رعب و وحشت ایجاد می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه امروزه هر ظلمی که در دنیا می‌شود ایران در مقابل ظالم ایستادگی می‌کند، گفت: مردم ولایتمدار ایران اسلامی در برابر ظالمان و زورگویان ایستادگی می‌کنند و در شرایط کنونی نیز باید زبر الحدید باشیم و قطعاً استوار باشیم و ایستادگی کنیم.

برنامه‌ریزی‌ لازم برای بزرگداشت باشکوه یوم‌الله ۹ دی در سراسر استان انجام شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه در سال ۸۸ عده‌ای از خواص بی‌بصیرت هزینۀ ‌بسیاری را به نظام مقدس جمهوری اسلامی تحمیل کردند، گفت: فتنه سال ۸۸ گناه نابخشودنی برخی خواص بود که فریب دشمنان را خوردند و ابزار آنان برای خیال خام براندازی نظام اسلامی شدند.
وی با بیان اینکه آتش فتنۀ سال ۸۸ با هدایت هوشمندانۀ رهبر معظم انقلاب اسلامی، هوشیاری علمداران بصیرت و حضور قاطع و دشمن‌کوب مردم انقلابی ایران با خلق حماسۀ یوم‌الله ۹ دی خاموش شد، تصریح کرد: این حماسۀ بزرگ ولایتمداری، دشمن‌شناسی و فتنه‌ستیزی ملت ایران را به دشمنان نظام گوشزد کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه حماسۀ باشکوه یوم‌الله ۸ دی به نام مردم ولایی گیلان در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی ایران ثبت شده است، اظهار کرد: گیلانیان غیور با پیشتازی در مبارزه با فتنۀ سال ۸۸، حماسه باشکوه ۸ دی را آفریدند و طلایه‌داران بصیرت نام گرفتند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه حماسه‌های ماندگار ایام‌الله ۸ و ۹ دی از تاریخ انقلاب اسلامی ایران حذف‌نشدنی است، بیان کرد: مردم انقلابی و همیشه در صحنۀ ایران اسلامی، برخی صحبت‌ها و تحرکات تبلیغاتی و کاسبکارانه برای تطهیر سران فتنه و رفع حصر را برنمی‌تابند و بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات یازدهمین دورۀ مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه سال‌جاری، گفت: برگزاری باشکوه مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی و ایام‌الله پیش‌رو زمینۀ مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات آتی فراهم خواهد کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری با اشاره به برگزاری اولین نشست ستاد بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی استان در تاریخ ۹ آذر، تصریح کرد: در این نشست نزدیک به ۱۵۰ مصوبه برای بزرگداشت باشکوه این روز بزرگ به تصویب اعضای ستاد رسید.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه تلاش شده است از همۀ ظرفیت‌های موجود در استان برای بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی بهره‌ گرفته شود، اظهار کرد: ستاد بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی با مسئولیت ائمه محترم جمعه در شهرستان‌ها فعال شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای بزرگداشت باشکوه این روز بزرگ در سراسر استان انجام شده است.
وی با بیان اینکه مراسم استانی بزرگداشت یوم‌الله نهم دی همزمان با سراسر کشور در ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۹ دی در مرکز استان برگزار خواهد شد، بیان کرد: این مراسم با سخنرانی دکتر محمد دهقان (عضو حقوقدان شورای نگهبان) در میدان شهدای ذهاب شهر رشت برگزار می‌شود.

۹ دی امسال امنیت آفرین است

سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه خلق حماسه ۹ دی امسال با توجه به فتنه‌های اخیر تفاوتی با سال‌های گذشته دارد‌، اظهار کرد: اجتماع عظیم مردم گیلان در ۹ دی امسال یقیناً امنیت آفرین است و اگر این اهمیت درک شود هیچ‌گاه کسی کار روزمره را به آن ترجیح نمی‌دهد.
وی با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌های خود برای پرشور و شکوه برگزار کردن حماسه نهم دی‌ماه به کار گرفته‌ایم، افزود: علاوه بر حضور همه‌جانبه بسیجیان در کنار مردم، در چندین نقطه از مسیر راهپیمایی سرودخوانی خیابانی را تدارک دیده‌ایم.

گفتنی است چند تن از اعضای ستاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این نشست از اعلام آمادگی و بیان برنامه‌های خود برای حضور حداکثری آحاد مردم در راهپیمایی عظیم حماسه نهم دی‌ماه خبر دادند.

photo_2019-12-28_10-52-21