صفیر گیلان؛محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن عصر امروز در نشست هم اندیشی اعضای شورای تامین شهرستان فومن با خبرنگاران با اشاره به اینکه سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت ۴ رکن انتخابات در نماد نظام مردم سالاری دینی است گفت: نقش خبرنگاران در هر ۴ رکن نقش بی بدیل است. وی به نقش خبرنگاران در جلب […]

صفیر گیلان؛محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن عصر امروز در نشست هم اندیشی اعضای شورای تامین شهرستان فومن با خبرنگاران با اشاره به اینکه سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت ۴ رکن انتخابات در نماد نظام مردم سالاری دینی است گفت: نقش خبرنگاران در هر ۴ رکن نقش بی بدیل است.

وی به نقش خبرنگاران در جلب مشارکت‌های مردمی در انتخابات اشاره و اظهار کرد: خبرنگاران یکی از مهم‌ترین ابزار اطلاع رسانی و تغییرات کلی در یک کشور و یک نظام هستند که با ارسال یک خبر کوتاه ایجاد چالش می‌کند و این رکن امنیت است.

فرماندار فومن انتقال آزادی بیان را یک اصل مهم در انتخابات خواند و گفت:خبرنگاران می توانند مشارکت حداکثری  مردم را در انتخابات طراحی و ترسیم و هدایت کنند.

محسنی با بیان اینکه از دایره انصاف نباید خارج شویم که خبرنگاران با ایجاد فضای مناسب در ثبت نام نامزدها شور و هیجان را در شهرستان به وجود اوردند گفت: فضای نقادی باید باشد تا جامعه زنده بماند اما توهین و تخریب  نباید باعث تنش در جامعه شود و خبرنگاران باید منصفانه نقد کنند..

فرماندار فومن برهم زدن وحدت ملی و القای ناکارآمدی نظام را از مهم‌ترین حربه دشمنان  خواند و گفت:  دشمن امروز تمام تلاش خود را دارد دستاوردهای چهل ساله انقلاب و نظام را زیر سوال ببرد.

محسنی نگاه خود به خبرنگاران را  نگاه همکاری و کمک خواند و افزود: شما خبرنگاران عزیز برداشت دیگری از بنده و عزیزان دیگر همکار نداشته باشید زیرا این جلسه فقط جلسه هم اندیشی و همکاری برای برگزاری یک انتخابات ارزشی برای انتخاب یک فرد اسلح با حضور پر رنگ شما در روشنگری مردمی است.

وی با اشاره به اینکه ازجمعیت ۹۰ هزار نفری بهترین معتمد در هیات اجرایی انتخاب کردیم گفت:باید قانون را مدنظر داشته باشیم و بالاتر از حوزه وظایف‌مان تولید محتوا نداشته باشیم

وی از خبرنگاران خواست تا برای نامزدها به سلیقه خود فعالیت داشته باشند ولی نباید نباید در فضای مجازی  آلوده و توهین و تخریب  بر علیه کاندید دیگر داشته باشید.

محسنی با اشاره به اینکه تولید محتوا برای بنده در انعکاس خبر بسیار ارزشمند است گفت: انعکاس نامه‌های طبقه بندی شده اشکال قانونی دارد و خبرنگاران نباید با برداشت از فضای مجازی این چنین مطالبی را نشر و انعکاس دهند.

وی خواستار مطالعه قوانین فضای مجازی از طرف خبرنگاران شد و گفت:ما دوست نداریم هیچکدام از خبرنگاران آسیب ببینند.

فرماندار فومن به بحث قومیت از نگاه خبرنگاران در انتخابات اشاره و افزود:خبرنگاران مساعدت و کمک نمایند تا انتخابات باشکوهی را  به دور از قومیت گرایی رقم بزنیم.

  **فرمانده سپاه فومن؛خبرنگاران افسران جنگ نرم در فضای مجازی**

سرهنگ حمید جانباز فرمانده سپاه فومن در جمع خبرنگاران اظهار داشت:انتخابات یک فرصت است تا عظمت و قدرت کشور ما به منسه ظهور برسد.

همه اعضای شورای تامین دست اندر کار هستند و کمک می‌کنند تا این انتخابات پرشور، مقتدر و با امنیت برگزار شود گفت:خبرنگاران نیز در عرصه فضای مجازی در پرشور برگزار شدن انتخابات و انتخاب اصلح  کمک می‌کنند.

سرهنگ جانباز  با بیان اینکه از هرگونه فضاسازی، تشنج، اختلاف و پرداختن به مسایل قومیتی پرهیز کنید گفت:خبرنگاران افسران جنگ نرم در عرصه فضای مجازی هستند.

فرمانده سپاه ناحیه فومن با اشاره به اینکه امروز دشمن تمام توان خود را در جنگ نرم رسانه ای برای به چالش کشیدن انتخابات به کار گرفته گفت:اختلاف آراء در شهرستان همیشه کم بوده است و نباید فضاسازی ایجاد نمائیم و به دشمن فرصت دهیم.

ایران عقیده؛نماینده یک شهر نماینده یک ملت است

حجت الاسلام ایران عقیده در این جلسه به محدودیت و رعایت قانون در بحث جرائم مطبوعات اشاره و افزود: اگر مورد توجه قرار گیرد خیلی از مشکلات که امروز اتفاق می افتد را شاهد نخواهیم بود.

وی به وجود کانال های خبری در شهرستان فومن که فاقد هویت هستند اشاره و افزود: اداره ارشاد اسلامی در این زمینه ورود کند و ساماندهی کانلها و فضای مجازی را در دست بگیرد.

خبرنگاران در انتخابات پیش رو توجه کنند که وحدت عمومی و همبستگی ملی را به خطر نیندازند و مردم را نسبت به حضور در انتخابات نا امید نکنند.

ایران عقیده  خواستار شد تا خبرنگاران کارکردهای نظام اسلامی را در این چهل را به گوش مردم برسانند و سعی کنند در انتقال نواقص بزرگ نمایی نشود تا دشمنان نا امید شوند.

وی حواستار شد تا بعد از صلاحیت کاندیداها کانالهای شهرستان حامی هر نامزدی هستند مشخص شوند .

وی افزود:نماینده یک شهر نماینده یک ملت است.

جلوه حضور حماسی انتخابات حاصل نقش آفرینی خبرنگاران

فرمانده نیرو انتظامی شهرستان فومن به اهمیت و نقش خبرنگاران در موضوعات مختلف در جهان و کشور اشاره و اظهار نمود؛در مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نقش تعیین کننده خبرنگاران حائز توجه است.

فرمانده انتظامی شهرستان فومن از تلاش خبرنگاران در سطح شهرستان فومن که پیگیر امورات مردم هستند تشکر  نمود و خواستار نشر مطالب نیروی انتظامی با استناد به سامانه پلیس شد.

«فضای ارام و حضور پر شکوه در انتخابات حاصل ایفای نقش هدفمند رسانه»

وی افزود:خبرنگاران کار سختی در پیش دارند و باید تلاش کنند عرصه فعالیتشان در انتخابات به حاشیه رانده نشود.

فرمانده نیروی انتظامی فومن با اشاره به اینکه خبرنگاران با قلم خود در فضای مجازی میتواند نقش مفیدی را ایفا کنندگفت:بصیرت حاصل در قلم خبرنگاران میتواند در فضای مجازی برای نیل به اهداف جمهوری اسلامی کمک‌ کنند.

وی خواستار شد تا خبرنگاران تحت تاثیر موضوعات حاشیه ای قرار نگیرند و در تهیه خبر دقت کافی داشته باشند.