صفیر گیلان/به همت و تلاش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و با همکاری و مشارکت پژوهشکده گیلانشناسی یک نشست تخصصی رشت پژوهی در سالن این پژوهشکده در رشت برگزار شد. در این نشست که با حضور جمعی پرشمار از فرهیختگان، فرهنگیان، پژوهشگران، مورخان و گیلانشناسان برگزار شد، دکتر احمد سمیعی، احمد اداره چی، […]

 صفیر گیلان/به همت و تلاش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و با همکاری و مشارکت پژوهشکده گیلانشناسی یک نشست تخصصی رشت پژوهی در سالن این پژوهشکده در رشت برگزار شد.

در این نشست که با حضور جمعی پرشمار از فرهیختگان، فرهنگیان، پژوهشگران، مورخان و گیلانشناسان برگزار شد، دکتر احمد سمیعی، احمد اداره چی، مهندس روبرت واهانیان و علی امیری در یک میزگرد تخصصی برای حاضران صبحت کردند.

فاطمه شیرزاد، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی ، رضا رسولی ، محمد حسن عاقل منش از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری رشت نیز در این نشست حاضر بودند.

گفتنی اینکه دکتر سیدهاشم موسوی رئیس پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان و دکتر ناصر حاج محمدی شهردار رشت هم هر یک دقایقی برای حاضران در باره پیشینه و فرهنگ و تمدن رشت صحبت کردند.

شهردار رشت در سخنانش با اشاره به قدمت و پیشینه شهر رشت، این شهر را شهر اولین ها معرفی کرد که بسیاری از اقدامات فرهنگی در آن برای اولین بار در کشور رخ داده است.

دکتر حاج محمدی گفت: روز رشت فرصتی ایده آل برای معرفی توانمندیها و داشته های این شهر فرهنگی به همگان است.

گفتنی است در پایان این برنامه از چند فعال و تلاشگر فرهنگی همچون دکتر احمد سمیعی، مهندس روبرت واهانیان، دکتر سید هاشم‌موسوی، علی امیری و…. با اهدای لوح سپاس تجلیل و قدردانی شد.