به گزارش صفیر گیلان؛ مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به امداد رسانی های جمعیت هلال احمر گیلان بیان کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد، سازمانی کمک رسان و معین دولت در حوادث و سوانح و امدادو نجات تعریف شده است و در کنار سایر دستگاه های […]

به گزارش صفیر گیلان؛ مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به امداد رسانی های جمعیت هلال احمر گیلان بیان کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد، سازمانی کمک رسان و معین دولت در حوادث و سوانح و امدادو نجات تعریف شده است و در کنار سایر دستگاه های دخیل در امر مدیریت بحران و سانحه وارد عمل خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به مقابله با بحران ها اظهار کرد: مسئول کلی سیاستگذاری اجرایی در زمینه مدیریت بحران کشور، شورای عالی مدیریت بحران و سازمان مدیریت بحران و در استانها ،استانداری و اداره کل مدیریت بحران است که بسیاری از دستگاه ها و سازمان ها عضو آن هستند. یکی از کارگروههای ۱۴گانه فعال و حساس آن، کارگروه‌ تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی است.

🔷 آمادگی کامل جمعیت هلال احمر گیلان برای امداد و نجات و مقابله با حوادث و بحران ها

ولی پور با بیان اینکه کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی زیر نظر جمعیت هلال احمر فعالیت می کند افزود: در حال حاضر در زمینه امداد و نجات، آمادگی خوبی از سوی جمعیت هلال احمر وجود دارد که ارتقای این آمادگی نیازمند توجه بیشتر مسئولین دخیل در امر مدیریت بحران و سوانح است.

💠مهمترین راهکار کاهش آسیب ها پرداختن به مقوله پیشگیری است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان آمادگی واحدهای مختلف امداد و نجات را تنها یکی از دلایل کاهش تلفات ناشی از حوادث عنوان کرد و گفت: مهمترین و بارزترین راهکار کاهش آسیب ها پرداختن به مقوله پیشگیری است.

 

photo_2020-01-02_04-14-40

🔶 در نه ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۱۹۵ مورد ماموریت از سوی حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان صورت گرفت

مهدی ولی پور با اشاره به عملکرد حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ۹ ماهه نخست سال جاری اذعان داشت: در ۹ ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۱۹۵ مورد ماموریت از سوی حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان انجام گرفت، که ۶۰% از حوادث امداد و نجات ،مربوط به بخش جاده ای بود که قابل تامل است و باید جهت کاهش حوادث جاده ای و تلفات و صدمات ناشی از آن برنامه ریزی کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان ضمن اشاره به آمار حادثه دیده و نجات یافته تحت پوشش تصریح کرد: در بخش حادثه دیدگان ۵۳۲۲ مورد آسیب دیده داشتیم و تعداد نجات یافتگان به ۱۰۶۷ نفر می رسد که ۹۲۹ نفر به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

🧱لجستیک مطلوب جمعیت هلال احمر استان گیلان در حوزه امداد و نجات با توجه به حجم و آمار جمعیت استان

ولی پور سطح لجستیک جمعیت هلال احمر گیلان را با توجه به حجم و آمار جمعیت ساکن استان مطلوب دانست و گفت: در حال حاضر با ۱۶ شعبه جمعا ۴۱ پایگاه و پست امداد و نجات در سطح استان فعال و با امکانات لجستیکی شامل آمبولانس،خودروهای کمکدار و ست های نجات آماده ارائه خدمات به هموطنان می باشد.در ۹ ماهه نخست امسال با استفاده از ست های نجات شامل: قیچی،فک و جک و ست های نجات پنوماتیک شامل: جک های بادی،سیلندرهای نجات تلسکوپی و سیستم تثبیت کننده خودروهای سانحه دیده در حوادث جاده ای، ۳۸ مورد عملیات رها سازی مصدوم انجام و جان بسیاری از سانحه دیدگان نجات یافت.

هلال احمر

☎️ سامانه ۱۱۲ بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی وپاسخگویی در زمان بروز حوادث می باشد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان ضمن اشاره به پاسخگویی ۲۴ ساعته جمعیت هلال احمر در زمان حوادث، خاطرنشان کرد: مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر(EOC) با سامانه ۱۱۲ بصورت شبانه روزی پاسخگوی مردم در بروز هرگونه حوادث می باشد.

شایان ذکر است؛ برای تماس با این شماره نیازی به سیم کارت و حتی شبکه همراه نبوده و حتی اگر گوشی در حالت lock هم باشد میتوان ارتباط برقرار و گزارش حادثه نمود.