صفیر گیلان/ سرهنگ دوم پاسدار محسن جعفری در رشت اظهار داشت: کلینیک مشاوره‌ای «خانواده نسیم» به‌منظور تمرکز ظرفیت‌ها و فعالیت‌‌ها در حوزه‌ خانواده با هدف تحکیم بنیان خانواده، ترغیب و تسهیل ازدواج در محلات آسیب‌پذیر گیلان به همت معاونت اجتماعی سپاه استان راه‌اندازی می‌شود. مسئول معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه مقدمات و شرایط […]

صفیر گیلان/ سرهنگ دوم پاسدار محسن جعفری در رشت اظهار داشت: کلینیک مشاوره‌ای «خانواده نسیم» به‌منظور تمرکز ظرفیت‌ها و فعالیت‌‌ها در حوزه‌ خانواده با هدف تحکیم بنیان خانواده، ترغیب و تسهیل ازدواج در محلات آسیب‌پذیر گیلان به همت معاونت اجتماعی سپاه استان راه‌اندازی می‌شود.

مسئول معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه مقدمات و شرایط لازم برای افتتاح کلینیک نسیم در محلات آسیب‌پذیر به‌زودی فراهم می‌شود عنوان کرد: مقابله با انواع آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق و اعتیاد، شناسایی زمینه‌های بروز و پیشگیری از وقوع آن از جمله اولویت‌هایی است که این نهاد برای تحقق آن برنامه‌ریزی می‌کند.

جعفری از برگزاری مرحله تکمیلی همایش یک روزه یاریگران زندگی شامل اجرای یک دوره تخصصی برای مربیان پیشگیری از اعتیاد تا پایان امسال خبر داد و تصریح کرد: تمرکز و تشدید فعالیت‌ها و برنامه‌های جاری در سطح محلات طرح کرامت از اولویت‌هایی است که اجرای آن‌ها مدنظر معانت اجتماعی سپاه قدس گیلان قرار دارد.

وی برگزاری یک دوره خدمت‌رسانی ناحیه‌ای در تمامی شهرستان‌های گیلان با مشارکت همه مدیریت‌ها، اقشار نواحی و ثمن‌ها جهت بازدید از خدمات ارائه شده در سطح محلات را مورد اشاره قرار داد و گفت: تنظیم پیش‌نویس همکاری با دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه‌های مورد تفاهم نیز از دیگر برنامه‌های معاونت اجتماعی سپاه محسوب می‌شود.

مسئول معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان تنظیم تفاهم‌نامه با ستاد احیاء امر به معروف استان در مورد حمایت و پشتیبانی از طرح کرامت در محلات کم‌برخوردار را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: ارائه خدمات مددکاری اجتماعی ویژه سالمندان، معلولان و زنان سرپرست خانوار نیز از جمله برنامه‌های مهم و اولویت‌دار این نهاد است.

جعفری با بیان اینکه معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان برای کودکان کار، زنان سرپرست خانوار، مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و خانواده ایثارگران و جانباران برنامه‌های مفصلی دارد افزود: تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و تأمین جهیزیه ویژه خانواده‌های نیازمند نیز در محلات کم‌برخوردار استان گیلان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از خانواده‌های نیازمند در محلات محروم و کم‌برخوردار استان گیلان تحت پوشش معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان هستند عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی و هنری با کمک مدیران، اعضاء شورا و معتمدان محله با هدف رفع محرومیت‌ها در محلات کم‌برخوردار و محروم استان گیلان اجرایی می‌شوند.

مسئول معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان پیشگیری از اعتیاد و طلاق با انجام کارگاه‌های مشاوره و تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از طریق عکس‌نوشته، گزارش‌ خبری، اینفوگرافیک و کلیپ را از اولویت‌های این معاونت برشمرد و گفت: تا قبل از پایان امسال همایش مطالبه‌گری بایدها و نبایدها با حضور کارشناسان، اصحاب رسانه و بسیج رسانه در گیلان برگزار می‌شود.

جعفری پیگیری برگزاری برنامه‌های تحکیم خانواده با چندین سرفصل شامل سبک زندگی، اعتیاد، ازدواج، فضای مجازی و تربیت فرزندان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: تهیه و تأمین جهیزیه با عنوان مهر کریمانه ویژه خانواده‌‌‌‌های نیازمند توسط خیران نیز در لیست اولویت‌‌های مهم کاری معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان قرار دارد.

وی از اجرای طرح ویزیت رایگان در راستای گام دوم انقلاب با همکاری پزشکان متخصص در ستاد محله مهربانی خبر داد و ابراز داشت: این برنامه با همکاری نهادهایی نظیر شهرداری، شورای شهر، دفتر امام جمعه، بهداشت و درمان استان، فرمانداری، سپاه استان گیلان و بسیج جامعه پزشکی در سطح محلات کم‌برخوردار عملیاتی می‌شود.