به گزارش صفیر گیلان؛«بیژن نوباوه» امروز(شنبه، ۲۱دی ) در اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد اظهارکرد: اصحاب رسانه مهم‌ترین افراد برای جویا شدن حقایق کشور و شرایط موجود در عالم هستند و آگاهی‌بخشی مهم‌ترین رسالت رسانه‌ها است و فعالان این عرصه کار بسیار ارزشمندی انجام می‌دهند. . […]

به گزارش صفیر گیلان؛«بیژن نوباوه» امروز(شنبه، ۲۱دی ) در اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد اظهارکرد: اصحاب رسانه مهم‌ترین افراد برای جویا شدن حقایق کشور و شرایط موجود در عالم هستند و آگاهی‌بخشی مهم‌ترین رسالت رسانه‌ها است و فعالان این عرصه کار بسیار ارزشمندی انجام می‌دهند. .
نماینده سابق مردم تهران در مجلس هشتم و نهم با بیان اینکه انسان هایی که در حوزه رسانه کار می‌کنند بالاترین انسان ها هستند همانگونه که خدا وند در آیات و روایات قسم یاد می‌کند افزود:  عشق به‌کار، فعالان رسانه‌ای را با وجود تمام مشکلات مادی این حوزه مشتاق به ادامه کار می‌کند.
وی با بیان اینکه خبرنگار نباید از اتفاقات متاثر شود و به‌دور از احساسات خبررسانی کند گفت: تاریخ پر از حوادث است، انسانی که در حیات دنیوی بیدار کننده یک امت است با رفتنش هم سبب اتحاد می شود و من در طول دوران دفاع مقدس که صحنه‌های دلخراش زیادی بود هرگز از کار خود پشیمان نشدم.
وی با اشاره به اینکه خبرنگار در جایی که همه متاثر از فضا هستند باید به دور از جو و مسلط به‌کار خود ادامه دهد گفت:حاج قاسم یک سرباز متدین بود واینکه ما اکنون با شهدا در کجای تاریخ ایستاده‌ایم مهمترین موضوع است و ما  از ته دل می‌دانیم که شهدا جایگاه خوبی دارند.
این خبرنگار برجسته کشوری با بیان اینکه تمام اتفاقات در سرنوشت انسان برای امتحان و رسیدن به امتحانات بزرگ‌تر است خاطرنشان کرد: باید سرگذشت و زندگی میرزاکوچک خان به خوبی بررسی و تبیین شود و باید دید میرزا کوچک جنگلی که هم‌اکنون بسیار محبوب است توسط چه کسانی کشته شد.
وی با تصریح اینکه آیندگان در مورد ما هم قضاوت خواهند کرد اظهار کرد: نباید به مسائل تاریخی ساده نگاه کنیم امیرکبیر توسط خائنان داخلی و به دستور انگلیس کشته شد و این کشور در طول تاریخ با سوءاستفاده از این دو عامل دچار تحولات مختلف شد.

نوباوه با بیان اینکه خبرنگاران نباید به مسائل سطحی نگاه کنند،گفت: خون‌بهای شهید سلیمانی که هدفش آزادی و بیرون راندن دشمن از خانه بود، و سردار سلیمانی انتقام شهادتش را از قبل گرفته است و  آزادی، خنثی‌کردن توطئه دشمنان و اخراج نیروهای آمریکایی از عراق از اهداف وی بود.
این خبرنگار با بیان اینکه ایران پهباد آمریکا را هدف قرار داد و این نشان از اقتدار ایران دارد اظهار کرد: ATAD سیستمی است که می‌تواند در جنگ تهاجمی تمام سیستم‌های دشمن را از بین ببرد که سردار حاجی زاده اشاره کوچکی به آن کرده است.

استقامت و استقلال ملت ایران موجب تضعیف دشمنان نظام شده است

نوباوه تفاوت بین تبلیغات هالیوودی و واقعیت کشور آمریکا را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: کسی جرأت گلوله زدن به آمریکایی‌ها را نداشت اما ایران به‌سمت آنها موشک پرتاب می‌کند و راهبرد آمریکا را در هم شکسته است.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمن در ایجاد دوگانگی بین ملت اظهارکرد: هرقدر ناآگاهی ملت‌ها بیشتر باشد تضعیف دشمن راحت‌تر و هرقدر آگاهی ملت بیشتر باشد استقلال و استقامتشان بیشتر است.
این خبرنگار دفاع مقدس با بیان اینکه هیمنه نظامی آمریکا توسط حزب‌الله لبنان و ایران شکسته شد خاطرنشان کرد: حاج قاسم مقاومت را در دنیا تبدیل به یک مکتب و اندیشه کرد و نیاز است امثال سلیمانی ها و صیاد شیرازی را بیشتر بشناسیم  .

خبرنگار  دفاع مقدس با اشاره به علت اعلام نکردن تعداد کشته‌ها توسط آمریکایی‌ها عنوان کرد: علت آنکه آنها تعداد کشته شدگان در حملات هوایی اخیر سپاه پاسداران به پایگاه عین‌الاسد آمریکا را اعلام نمی‌کنند این است که در این صورت مجبور می‌شوند به این اتفاق بزرگ واکنش نشان دهند.

ایمان قلبی مولفه قدرت و برون رفت ما ازتوطئه‌های استکبار جهانی است

نوباوه با بیان اینکه برای سخن گفتن از شهید صیاد شیرازی و سلیمانی نیاز است که در آن وادی برویم تاکبد کرد: بر روی سنگ قبرهای ما بنویسید ملت ما بزرگ است و مولفه قدرت ما  و برون رفت از تحریم ها،توطئه ها و دشمنی ها در توپ و تانک نیست بلکه در ایمان ما و در قلب های ماست .
نماینده مجلس در ادوار هشتم و نهم با بیان اینکه کاری که ما می کنیم ایمان‌سازی و حقایق‌سازی است گفت: فوکویاما کتاب پایان تاریخ خود را بعد از ۳۵ سال تدریس در کشورهای مختلف پس گرفت زیرا به اذعان خودش مولفه اسلام مترقی در ایران را در نظر نگرفته است.
نوباوه با بیان اینکه برای نابود شدن آمریکا همین یک حرف فوکویاما کفایت می‌کند تصریح کرد: ایران یک کشور در حال توسعه است که توانسته به این قدرت دست یابد.
وی با بیان اینکه سردار قاسم سلیمانی می‌گفت من یک سرباز از یک ایدئولوژی هستم خاطرنشان کرد: ما اصحاب رسانه وظیفه داریم این تفکر را ارائه دهیم حتی اگر با مشکلات مالی روبرو باشیم.

وی افزود؛روزنامه‌نگاران در طول تاریخ با مشکلات مالی روبه‌رو بودند و رسانه‌های دنیا مانند نیویورک تامیز نیز با مشکلات مالی روبه‌‌رو است اما ایمان‌سازی، واقعیت‌سازی و انعکاس واقعیات از جمله مهم‌ترین وظایف اهل رسانه است.

**در پایان پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان گیلان از برگزیدگان رشته‌های مختلف شرکت‌کننده با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی و غیرنقدی تقدیر به عمل آمد.