به گزارش صفیر گیلان،جلسه ستاد بزرگداشت ایام الله دهه فجر شهرستان فومن به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن و با حضور مسئولین و اصحاب رسانه شهرستان فومن در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد. فرماندار فومن خواستار شد تا برنامه دهه فجر مردمی برگزار شود و ستادهای دهه فجر توسط بخشداران و دهیاران تا سطح […]

به گزارش صفیر گیلان،جلسه ستاد بزرگداشت ایام الله دهه فجر شهرستان فومن به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن و با حضور مسئولین و اصحاب رسانه شهرستان فومن در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
فرماندار فومن خواستار شد تا برنامه دهه فجر مردمی برگزار شود و ستادهای دهه فجر توسط بخشداران و دهیاران تا سطح روستاها پیش ببرند و امار ارائه دهند.
فرماندار شهرستان در ابتدای سخنان خود در این جلسه ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، جانباختگان پرواز هواپیمایی اوکراین، همدلی مردم و مسئولین را اتفاقی بزرگ و بی نظیر دانست که در بزرگداشت یاد و خاطره چهره ای شاخص عزاردار شدند و قریب به ۴۰ میلیون نفر در سراسر کشور تصویری از اتحاد و همدلی را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: ایمان، اخلاص و عمل صالح سردار شهید سلیمانی باعث بزرگی و محبوبیت وی در دل ها شد و تمام اقشار جامعه با هر دیدگاهی در تشییع وی حاضر شدند.

محسنی در رابطه با نزدیک شدن ایام الله دهه مبارک فجر به این نکته اشاره کرد که چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی جشن خواهیم گرفت که اولین سال از گام دوم انقلاب اسلامی را آغاز می کنیم. لذا با توجه به رویدادهای اخیر منطقه باید در این ایام بیش از پیش هوشیار و آگاه بود.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران هم اکنون بعدی جهانی به خود گرفته است افزود: یکی از دلایل مانایی این نهضت بزرگ، انسجام، همگرایی و وحدت کلمه است. از این رو دشمن نیز در راهبرد اخیر خود در صدد برهم زدن انسجام و همدلی مردم است و تلاش شد از مطالبات مردم و اصناف بهره برداری شود.

محسنی با اشاره به این که دشمن برای تغییر باورهای ما به ویژه نسل جوان برنامه دارد، بر لزوم برنامه ریزی و رابطه گیری متناسب با ذائقه و مطالبات نسل جوان تأکید کرد و افزود: باید واقعیات و حقایق انقلاب اسلامی به نسل جوان منعکس شود.

وی افزود: نشست امروز اولین جلسه گرامیداشت دهه مبارک فجر است و جلسات متعاقب بعدی نیز به منظور دریافت برنامه ها، تعیین زمان و اولویت بندی با حضور اعضای ستاد برگزار خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به اهمیت حضور روسای ادارت در سطح شهرستان و روستاها خواهان برگزاری میز خدمت ادارات در روستاها و ارائه گزارش اقدامات و خدمات ارائه شده به فرمانداری شد.

محسنی با تأکید بر ضرورت اهمیت ارائه گزارش عملکرد توسط کمیته های ۱۲ گانه ستاد دهه فجر شهرستان، برنامه ریزی برای دیدار مسئولین با خانواده های معزز شهدا را در ایام دهه فجر مورد توجه قرار داد.

/یادواره شهدا به صورت منسجم و هماهنگ برگزار شود

وی در ادامه افزود: وحدت کلمه در جامعه باید استقرار داشته باشد و برنامه های گرامیداشت و یادواره شهدا بهتر است به صورت منسجم و هماهنگ با استناد از وحدت برگزار شود.

فرماندار شهرستان با اعلام این که در دهه مبارک فجر سال جاری ۳۲ پروژه با مجموع اعتبار بالغ بر سیزده و نیم میلیارد تومان افتتاح خواهد شد، افزود: در نتیجه، برای ۲۵۴ نفر فرصت شغلی فراهم می شود.

محسنی خواستار این شد که ادارات دارای پروژه هایی که درصد پیشرفت فیزیکی بالایی دارند هرچه سریع تر با تکمیل این پروژه ها طعم خوش خدمت را به مردم هدیه دهند.

وی خواستار شد تا  تعداد ایتام در کمیته امداد شهرستان مشخص و رواسای که تمایل دارند در زمینه کمک به این ایتام  تا زمانی که در شهرستان هستند با پر کردن فرم کمک هایی داشته باشند زیرا این کار را ما در شهرستان محل خدمت مان در شهرستان دیگر داشتیم که به یک پویش تبدیل شد و در این کار خیر فرهنگ سازی و الزام بهشتی مشارکت کنند.

رئیس ستاد گرامیداشت دهه فجر شهرستان ضمن تأکید بر لزوم آرایش محیطی و فضاسازی متناسب با ایام دهه فجر خواستار توجه به فرهنگ، سنت ها و آداب منطقه در برگزاری جشنواره ها و مراسم فرهنگی به ویژه برای نسل جوان شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان با بیان این که باید از ظرفیت ورزشکاران، فرهنگیان، بانوان و روحانیون و غیره به فرمانداری بدهند. در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بهره گرفته شود، خواستار برپایی هرچه باشکوه تر راهپیمایی روز ۲۲ بهمن با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین شد.

فرماندار فومن گفت: دستگاهای خدماتی ما اطلاعات و مصوبات جلسات را اجرایی و بانک اطلاعاتی تشکیل و به فرمانداری بدهند زیرا ما دستگاهها را مشخص کردیم و امار و اطلاعات جامعه را در بانک اطلاعاتی و به روز کنند.

 فرماندار تاکید کرد؛دستگاهها میزان امادگی خود را برای حوادث کامل کنند تا ما در زمان  بحران و حوادث از امادگی کامل برخوردار باشند.

 وی به انتخابات اشاره کرد و تاکید کرد؛ رواسای ادارات توجه کنند امکانات دولتی علیه یک نامزد و کاندید  خلاف است و در این زمینه من هشدارهای شفاحی و تذکر دادم .

 فضای مجازی که جا دارد از عملکرد رسانه های شهرستان تشکر کنم و اینکه خبری که هنوز مشخص نیست شائبه ایجاد می کند و لذا رسانه و مدیران ادارات رفتار معقولانه و خود را کنترل کنند.

وی خطاب به مدیران گفت: بیان عملکرد بسیار مهم است و لذا رواسا عملکرد خود و نظام را به رسانه هابدهند و حتما از این فضا در نشان دادن عملکرد دولت و نظام استفاده کنند.