به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر بابک دین پرست صبح امروز (سه شنبه) از مجموعه میدان میوه و تره بار شهرستان آستانه‌اشرفیه بازدید و در نشستی روند تسهیل بهره‌برداری از این پروژه را بررسی کرد. وی در این نشست به مصوبات حمایتی جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا پیرامون حمایت از رونق تولید اشاره […]

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر بابک دین پرست صبح امروز (سه شنبه) از مجموعه میدان میوه و تره بار شهرستان آستانه‌اشرفیه بازدید و در نشستی روند تسهیل بهره‌برداری از این پروژه را بررسی کرد.

وی در این نشست به مصوبات حمایتی جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا پیرامون حمایت از رونق تولید اشاره و تصریح کرد: در شرایطی که در جنگ اقتصادی هستیم باید همت جدی برای جلوگیری از ایجاد خلل در روند تولید و اشتغال، وجود داشته باشد.

برای اجرای این پروژه اعم از احداث، محوطه‌سازی و تجهیزات، تاکنون ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

با راه اندازی کامل این میدان میوه و تره بار برای ۳۸۵ نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر غیر مستقیم اشتغالزایی می شود.

این میدان میوه و تره بار در زمینی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع و با زیربنای پنج هزار و ۶۶۳ متر مربع با هدف حمایت از تولید کشاورزی و مصرف کننده با ۴۶ واحد تجاری احداث شده است .

بر اساس پیش بینی ها این مجموعه حدود ۳۴ درصد حجم میوه و تره بار مورد نیاز شرق استان را تامین و فاز دوم احداث پایانه صادراتی و بسته‌بندی را نیز دنبال می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور برای بررسی آخرین وضعیت شاخص های اقتصادی و مشکلات بنگاه های اقتصادی گیلان، به این استان سفر کرده و ضمن حضور  در تمامی ۱۶ شهرستان گیلان، از بنگاه های اقتصادی منتخب استان بازدید خواهد کرد.