صفیر گیلان؛ ورزش گیلان در روزهای پایانی دی‌ماه پر افت‌وخیز دنبال شده و خبرهای تلخ و شیرینی که گهگاه شوکه کننده بوده مخابره شده است. الگیلانو؛ بدون حاشیه با طعم تساوی ورزش گیلان در هفته پایانی دی‌ماه تحت تأثیر رویدادی بزرگ واقع شد؛ الگیلانو! نبردی به وسعت قلب مردمان دیار کاسپین که در هوایی سرد […]

صفیر گیلان؛ ورزش گیلان در روزهای پایانی دی‌ماه پر افت‌وخیز دنبال شده و خبرهای تلخ و شیرینی که گهگاه شوکه کننده بوده مخابره شده است.

الگیلانو؛ بدون حاشیه با طعم تساوی

ورزش گیلان در هفته پایانی دی‌ماه تحت تأثیر رویدادی بزرگ واقع شد؛ الگیلانو! نبردی به وسعت قلب مردمان دیار کاسپین که در هوایی سرد و بارانی در ورزشگاه سردار جنگل رشت بین دو تیم ملوان و داماش برگزار شد.

دربی بزرگ گیلان با تساوی بدون گل خاتمه یافت ولی آنچه در این نبرد حساس حائز اهمیت بود عدم خسارت جانی و مالی هواداران دو تیم بوده است؛ مسئله‌ای مهم که در دربی‌های اخیر شاهد آن نبودیم ولی این بار با خویشتن‌داری هواداران دو تیم به‌ویژه هواداران تیم میزبان دربی بدون حاشیه خاصی به اتمام رسید.

داماش با تساوی مقابل ملوان ۲۹ امتیازی شده و در رده نهم جدول ایستاد، ملوان با تساوی دور از خانه در الگیلانو به عدد ۱۸ رسیده و مکان شانزدهمی خود را حفظ کرد.

سپیدرود رشت دیگر تیم گیلانی حاضر در لیگ یک با تساوی خانگی در هفته بیستم مقابل نیروی زمینی تهران مجموع امتیازات خود را به عدد ۱۹ رسانده و در مکان پانزدهم جدول ایستاد؛ این تیم در هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ یک به مصاف استقلال خوزستان می‌رود.

دعوت پارسا به تیم ملی تکواندو بانوان

طیبه پارسا، تکواندوکار شایسته گیلانی پس از موفقیت در مسابقات انتخابی تیم ملی تکواندو بانوان به‌عنوان یکی از ۱۱ هوگوپوش منتخب برگزیده‌شده و جواز حضور در بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کرد.

نگار اسماعیلی، غزل سلطانی، ناهید کیانی، مهلا مؤمن زاده، تینا مدانلو، یلدا ولی نژاد، کیمیا همتی، ملیکا میرحسینی، زینب اسماعیلی و زهرا پوراسماعیل سایر ملی پوشان کشورمان بوده و در دو بخش انفرادی و تیمی، ۱۵ و ۱۶ اسفندماه در «بیروت» لبنان با رقبای آسیایی نبرد می‌کنند.

دختران تکواندو بعد از رقابت‌های آسیایی، مسابقات کسب سهمیه قاره‌ای به‌منظور به دست آوردن جواز حضور در المپیک ۲۰۲۰ – توکیو را طی روزهای ۲۲ و ۲۳ فروردین‌ماه در «ووشی» چین پیش‌رو دارند که در این رویداد هر کشور مجاز به اعزام دو ورزشکار است.

ختم شوخی دوستانه به چاقوکشی!

خبرهای عجیب‌وغریب این روزها کم شنیده نمی‌شود! یکی از عجیب‌ترین این اخبار در اداره کل ورزش و جوانان گیلان رقم‌زده شد! رئیس یکی از هیئت‌های شهرستانی با مراجعه به اداره کل خواهان روشن شدن مسؤولیتش در انتخابات هیئتی که زمامدارش است می‌شود.

اختلاف بر دبیری هیئت استان بین نامبرده و یکی از کارکنان رده‌بالای اداره کل باعث کشمکش می‌شود؛ طبق شنیده‌ها دو طرف با یکدیگر مشاجره کلامی داشته که ابتدا با شوخی شروع شد و پس از بالا گرفتن شوخی به جراحت با تیزی بر روی صورت کارمند اداره کل ختم شد!

در شرایطی که روح پهلوانی در ورزش گیلان بر بعد قهرمانی آن می‌چربد، انتظار شفاف‌سازی از اداره مربوطه می‌رود و امید است شاهد چنین حوادث ناگواری حتی به شوخی در بالاترین نهاد ورزشی استان گیلان نباشیم.

/مجله فارس‌پلاس ورزشی گیلان