سند بازآفرینی شهر رشت به صورت پایدار و همه جانبه تدوین شود

  پرینت
سند بازآفرینی شهر رشت به صورت پایدار و همه جانبه تدوین شود
شناسه خبر : 33055 | تاریخ انتشار : 03 بهمن 1398 - 12:12 | 12812 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان،میر شمس مومنی زاده در جلسه ستاد بازآفرینی شهری  با اشاره به تاریخچه درخشان شهر رشت در زمینه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، اظهار داشت: بازآفرینی شهری، چنانچه به صورت اصولی انجام شود، می تواند موجبات رشد  و توسعه شهر رشت و به تبع آن ارتقای رضایتمندی مردم را […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان،میر شمس مومنی زاده در جلسه ستاد بازآفرینی شهری  با اشاره به تاریخچه درخشان شهر رشت در زمینه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، اظهار داشت: بازآفرینی شهری، چنانچه به صورت اصولی انجام شود، می تواند موجبات رشد  و توسعه شهر رشت و به تبع آن ارتقای رضایتمندی مردم را فراهم آورد.

مقام عالی دولت در مرکز استان با تاکید بر اهمیت مطالعه و پژوهش قبل از اجرای طرح، تصریح کرد: با توجه به وجود محلات کهنی همچون پیرسرا، ساغریسازان و خواهر امام که در زمره بافت فرسوده شهری قرار دارند، باید ابتدا با تهیه طرحی همه جانبه نگر و سپس با انجام کار موثر و اصولی در راستای استفاده از ظرفیت های موجود جهت بازآفرینی شهری گام برداریم.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز شهرسازی و بازآفرینی شهری صرفاً مبتنی بر تغییرات کالبدی و فیزیکی نیست، افزود: طرح بازآفرینی شهری باید به صورت پایدار و همه جانبه با لحاظ مولفه های اقتصادی، فرهنگی محور و محیط زیستی صرف تهیه شود و در این راستا نیاز است، سند بازآفرینی شهر رشت با درنظر گرفتن همه این موارد تدوین گردد.

مومنی زاده با اشاره به نیاز به تامین منابع برای تهیه طرح و اجرای طرح بازآفرینی در شهر رشت، اظهار داشت: در شرایط کنونی با توجه  به محدودیت منابع  و محدودیت های اعتباری دولت و شهرداری، باید از هر فرصتی برای جذب منابع بهره برد.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اظهارات اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اختصاص سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی جهت اجرای طرح های بازآفرینی شهری، افزود: مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این منابع برای زیرساخت ها در نظر گرفته شده و دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز به عنوان تسهیلات بانکی جهت احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده، هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه منابع ملی می تواند در امر بازآفرینی شهری در شهر رشت کارگشا باشد، افزود: طرح اعطای تسهیلات با سود ۹ درصد جهت احیای بافت های مسکونی فرسوده از جمله طرح هایی است که در راستای بازآفرینی شهری در دست اجرا است که باید از این ظرفیت به خوبی بهره گرفته شود.

دکتر مومنی زاده ادامه داد: احیای معابر اصلی و ترمیم ساختمان های فرسوده، اثر فوق العاده ای بر شهرسازی، توسعه و عمران و افزایش رضایتمندی شهروندان دارد.

فرماندار رشت با اشاره به وجود پدیده حاشیه نشینی در اطراف شهر رشت، افزود: نیاز است با تهیه طرح های پیشگیرانه با در نظر گرفتن جامعه هدف و شناسایی نقاط آسیب پذیر از بروز مسائل اجتماعی و بافت نامناسب شهری چلوگیری شود.

برچسب ها
نوشته های مشابه
کلیه موزه ها و تفرجگاهای شهرستان فومن در روز ١٣ فروردین همزمان با روز شهادت حضرت امیرالمؤمنین (ع) تعطیل شد
مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است
اجرای شعار سالجاری رهبری، آمادگی برای دوران پسا ریل و بهره‌گیری از نظام برنامه ریزی مبتنی بر کار تیمی و هم افزا
افزایش دو برابری توزیع کپسول گاز در ماسوله
ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
“سرپرست مدیریت موسسات ” منصوب شد.
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.