به گزارش صفیر گیلان،حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد: برای ترویج و تبیین فضائل فاطمی، سوگواره یاس نبوی همزمان با سراسر کشور از ۶ بهمن در ۴۲۰ بقعه متبرکه گیلان نیز برگزار می شود. وی با بیان اینکه این طرح تا ۱۱ بهمن جاری ادامه خواهد داشت گفت: در اجرای […]

به گزارش صفیر گیلان،حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد: برای ترویج و تبیین فضائل فاطمی، سوگواره یاس نبوی همزمان با سراسر کشور از ۶ بهمن در ۴۲۰ بقعه متبرکه گیلان نیز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این طرح تا ۱۱ بهمن جاری ادامه خواهد داشت گفت: در اجرای این طرح ۲۹ مبلغ اعزامی از قم و ۲۲۰ مبلغ بومی با اوقاف گیلان همکاری دارند.

علیزاده افزود: مبلغین اعزامی از قم در بقاع شهرستانهای آستارا، آستانه اشرفیه، تالش، رشت، رودبار، رودسر، لاهیجان، لنگرود و ماسال اقدام به ترویج معارف اهل بیت(علیهما سلام) می کنند.

وی گفت: از مبلغین اعزامی و بومی در برپایی خیمه های معرفت در طول ایام فاطمیه؛ متشکل از غرفه های پاسخگویی به سوالات شرعی و شبهات دینی، مشاوره و ترویج وقف به ویژه تبلیغ وقف فاطمی، غرفه عفاف و حجاب ، کودک و نوجوان و چند رسانه ای بهره برده می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اذعان کرد: طرح سوگواره یاس نبوی شامل برگزاری محافل قرائت قرآن، کریم، سخنرانی، مداحی و عزاداری در ایام شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(سلام الله علیه) است.

وی یادآور شد: با توجه به شرائط حساس ایران و منطقه و لزوم بصیرت انقلابی و دینی هرچه بیشتر مردم به ویژه لزوم تبلیغ و ترویج اندیشه های اسلام ناب محمدی و جلوگیری از هجمه تبلیغاتی دشمن، سعی شده ضمن گرامیداشت یاد و نام سردار رشید سپاه اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، بر تروریست بودن سران آمریکای جهانخوار و رژیم غاصب صهیونیستی تاکید و در سخنرانی¬ها، مداحی¬ها، تریبون¬ها به موضوع امنیت، بصیرت و مقاومت پرداخته شود و بینش سیاسی مردم افزایش یابد.

علیزاده در خصوص ویزه برنامه روز شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیه) گفت: ویژه مراسم روز شهادت این بانوی بزرگ از ساعت ۱۰ صبح روز نهم بهمن با حضور گسترده هیئات عزاداری و مردم در بقاع شاخص استان برگزار شده و با اقامه‌ی نماز جماعت ظهر و عصر خاتمه یابد.

وی خاطرنشان ساخت: قرائت بخشی از خطبه فدکیه و زیارتنامه حضرت زهرا(سلام الله علیه) در مراسم و اطعام عزاداران از منابع موقوفات مرتبط و استفاده از ظرفیت خیرین از دیر برنامه های روز شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیه) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد: همایش رهروان یاس نبوی ویژه‌ی بانوان، همزمان با عصر روز شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیه) دو ساعت مانده به اذان مغرب در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص در هر شهرستان با همکاری بسیج خواهران و حوزه های علمیه خواهران برگزار می شود.

وی اظهار داشت: ختم صلوات و ختم قرآن به یاد شهدا بویژه شهدای حرم و شهدای امنیت، در ۱۰۴ بقعه متبرکه مجری طرح سوگواره یاس نبوی انجام می شود.

علیزاده از اجرای طرح تبرکات فاطمی در قالب سوگواره یاس نبوی خبر داد و گفت: این طرح با هدف پررنگ کردن سیره و منش حضرت زهرا( سلام الله علیه) در توجه به محرومین و نیازمندان و انفاق به محرومین ارجا می شود.

وی اظهار کرد: در طرح تبرکات فاطمی بسته‌های غذایی، شامل مواد غذایی ضروری زندگی جهت یک ماه، تهیه و در قالب یک سبد غذایی در ایام اجرای سوگواره یاس نبوی به مستمندان پیرامون بقاع متبرکه اهدا گردد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان ساخت: تمامی بقاع متبرکه‌ای که اقدام به برگزاری سوگواره یاس نبوی می‌نماید، حداقل هجده بسته غذایی، به تعداد سال‌های عمر مبارک حضرت زهرا( سلام الله علیه) تهیه و توزیع نمایند.