به گزارش صفیر گیلان، ساسان اکبری پور صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فرود ۱۳۴ هزار قطعه پرنده مهاجر در تالاب‌ها و آبگیرهای گیلان برای زمستان گذرانی، اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار پرنده مهاجر برای زمستان گذرانی در تالاب‌ها و آبگیرهای گیلان فرود آمدند. وی با بیان اینکه اکثر این پرندگان […]

به گزارش صفیر گیلان، ساسان اکبری پور صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فرود ۱۳۴ هزار قطعه پرنده مهاجر در تالاب‌ها و آبگیرهای گیلان برای زمستان گذرانی، اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار پرنده مهاجر برای زمستان گذرانی در تالاب‌ها و آبگیرهای گیلان فرود آمدند.

وی با بیان اینکه اکثر این پرندگان از شمال اروپا و سیبری به تالاب‌ها و آبگیرهای گیلان مهاجرت می‌کنند، گفت: در طول زمستان این پرندگان در تالاب انزلی، پارک ملی بوجاق، امیر کلایه لاهیجان، استیل عباس آباد آستارا، سرخانکل و سل که صومعه سرا حضور دارند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان در ادامه با اشاره به اینکه امسال به دلیل تغییرات آب و هوایی شاهد کاهش ۲۰ درصدی فرود پرندگان مهاجر هستیم، تصریح کرد: بیشترین گونه پرندگان مهاجر حاضر در استان گیلان از نوع مرغابی سانان اعم از خوتکای پرسفید، کاکایی، مرغابی، باکلان، لک لک، غاز خاکستری، غاز پیشانی سفید و پلیکان از پرندگان مهاجر به تالاب‌های گیلان است.

وی به حضور بیش از دو هزار و قطعه فلامینگو بعد از دو سال در آبگیرهای استان گیلان و پناهگاه حیات وحش سرخانکل صومعه سرا اشاره و بیان کرد: سالانه حدود ۷۰ گونه پرنده مهاجر برای زمستان گذرانی در تالاب‌ها و آبگیرهای گیلان فرود می آیند.

کد خبر ۴۸۳۳۰۱۸