به گزارش صفیر گیلان؛مهدی ولی پور ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش بینی هواشناسی استان گیلان مبنی بر بارش باران و برف در استان طی شبانه روز گذشته، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۲۰ نفر از نجاتگران و پرسنل این جمعیت به ۵۲ نفر گرفتار در برف امدادرسانی کردند. وی با بیان اینکه […]

به گزارش صفیر گیلان؛مهدی ولی پور ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش بینی هواشناسی استان گیلان مبنی بر بارش باران و برف در استان طی شبانه روز گذشته، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۲۰ نفر از نجاتگران و پرسنل این جمعیت به ۵۲ نفر گرفتار در برف امدادرسانی کردند.

وی با بیان اینکه این تعداد در برف محور اسالم به خلخال گرفتار شده بودند، افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر گیلان شش سرنشین خودروی جیپ گرفتار شده در مناطق صعب العبور و برف گیر ارتفاعات تالش را نیز نجات دادند.

ولی پور با اشاره به اینکه ۱۵ خودروی گرفتار در برف رهاسازی و به سرنشینان خودروهای گرفتار شده در پایگاه‌های امداد و نجات و راهدارخانه مسیر مذکور اسکان اضطراری داده شد، گفت: بسته‌های غذایی، کنسرو و آب معدنی در میان افراد گرفتار در برف توزیع شد.

وی در ادامه با بیان اینکه دو دستگاه آمبولانس و دو دستگاه خودروی کمک دار امدادی و یک ست نجات در عملیات شب گذشته استفاده شد، تصریح کرد: دو مصدوم نیز توسط تیم جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

مهدی ولی پور با تاکید بر استفاده هموطنان از زنجیر چرخ، بیان کرد: مسافرانی که قصد سفر به استان گیلان و نقاط کوهستانی را دارند حتماً از زنجیر چرخ استفاده کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه در سطح جاده‌ها با ۱۱۲ تماس حاصل بگیرند.