به گزارش صفیر گیلان؛جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فومن به ریاست محمدرضا محسنی نماینده عالی دولت در شهرستان فومن و با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان و حجت الاسلام صفوی امام جمعه فومن و شهرداران در دفتر فرماندار شهرستان برگزار شد. محمد رضا محسنی  با بیان اینکه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی باید […]

به گزارش صفیر گیلان؛جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فومن به ریاست محمدرضا محسنی نماینده عالی دولت در شهرستان فومن و با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان و حجت الاسلام صفوی امام جمعه فومن و شهرداران در دفتر فرماندار شهرستان برگزار شد.

محمد رضا محسنی  با بیان اینکه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی باید ترویج پیدا کند، گفت: ایران سرشار از تمدن و فرهنگ تاریخی است و ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه ضرورتی اساسی است.

فرماندار فومن با تاکید براینکه هنوز بحث کتابخوانی در جامعه نهادینه نشده است، افزود: از تمام ظرفیت و توانایی دستگاه های فرهنگی برای ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه کتابخوانی از نظر سخت افزاری مشکلی نداشته و نقص این بخش عدم ترویج فرهنگ کتابخوانی است، خاطرنشان کرد: بسیاری از آسیبهای اجتماعی با کمبود سطح آگاهی در ارتباط است بنابراین با محور قرار دادن آموزش، سطح آگاهی نیز افزایش خواهد یافت.

محسنی با اشاره به اینکه مطالعه یکی از ارزش های جامعه های پویا و توسعه یافته است، اضافه کرد: بزرگترین هدف مسئولان باید افزایش سرانه مطالعه باشد.

فرماندار فومن با تصریح براینکه سرانه مطالعه شهرستان باید همواره مورد بررسی و تحقیق قرار بگیرد، اضافه کرد: دستگاه های فرهنگی باید در راستا افزایش فرهنگ عمومی کتابخوانی تلاش کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان فومن با بیان اینکه سطح آگاهی بالا، توسعه و سلامت جامعه را به همراه خواهد داشت، ادامه داد:نباید فقط از کتاب به عنوان یک کالای تزئینی دکور اتاق های پذیرایی منازل و دفاتر استفاده کرد.

محسنی با تاکید براینکه موضوعات مختلف کتاب ها باید برای علاقه مندان فراهم شود، اظهار داشت: شهرداران شهرستان فومن نسبت به احداث المان کتاب در سطح میادین و پارکها اقدام نمایند و ضمن اینکه اهدای کتاب توسط مردم و شهروندان به کتابخانه های عمومی باید مورد توجه دست اندرکاران قرار بگیرد.

فرماندار فومن با اشاره به اینکه برخی از مصوبات دستگاه های دولتی قابلیت اجرایی نداشته و باید جلوی این اسراف گرفته شود، ادامه داد: شهرداری ماکلوان برای تهیه زمین جدید برای کتابخانه عمومی این شهر برنامه ریزی کرده و احداث ساختمان نیمه کاره قبلی را بخاطر شرایط های قانونی متوقف نماید و تغییر کاربری دهد.

محسنی با تصریح براینکه از ظرفیت خیرین در حوزه کتابخوانی باید بهره گرفت، خاطرنشان کرد: امیدوارم با ایجاد بستر مناسب در شهرستان شاهد افزایش آمار کتابخوانی باشیم.