به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان، فیروز فاضلی با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، از این جشنواره به عنوان بزرگترین و مهم‌ترین جشنواره سینمایی ایران یاد کرد که زمینه بروز و ظهور استعدادهای جوان و جدید در کنار بهره‌گیری از تجربه پیشکسوتان را فراهم می‌کند. […]

 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان، فیروز فاضلی با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، از این جشنواره به عنوان بزرگترین و مهم‌ترین جشنواره سینمایی ایران یاد کرد که زمینه بروز و ظهور استعدادهای جوان و جدید در کنار بهره‌گیری از تجربه پیشکسوتان را فراهم می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه در سال‌های نه‌چندان دور، مردم ایران به‌ویژه گیلانیان هنرمند و هنردوست برای دیدن فیلم‌های این جشنواره به تهران سفر می‌کردند، افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر با تصمیم متولیان برگزاری این جشنواره، تعدادی از فیلم‌ها به‌صورت همزمان با جشنواره مرکزی در سراسر استان‌های کشور اکران می‌شود.

وی با بیان اینکه اکران همزمان فیلم‌های جشنواره فجر همیشه یکی از مطالبات و خواسته‌های مردم هنردوست و هنرمندان گیلان بود، گفت: خوشبختانه امسال برای چهارمین سال متوالی شاهد تحقق این امر و رضایت علاقه‌مندان گیلانی حوزه سینما هستیم.

فاضلی در ادامه با بیان اینکه در سال‌های اکران همزمان فیلم‌های جشنواره شاهد بازخوردها و استقبال گسترده گیلانیان به ویژه جوانان بوده‌ایم، تصریح کرد: این بازخوردها سبب شده تا با نزدیک شدن به ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر، همکاران بنده در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تلاش کنند تا شرایط خوبی را برای اکران فیلم‌های جشنواره برای شهروندان گیلانی فراهم کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه امسال نیز همانند سال‌های گذشته تیم جوانی از همکاران بنده در این اداره‌کل برنامه‌ریزی لازم برای اکران همزمانی فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر را انجام داده‌اند، تأکید کرد: تمام تلاش بنده و همکاران جوانم در حوزه معاونت امور هنری و سینمایی اداره‌کل فراهم کردن ساعاتی خوش برای مردم گیلان به‌ویژه جوانان علاقه‌مند به حوزه سینما در ایام برگزاری جشنواره است.

وی تصریح کرد: بر اساس رایزنی‌های انجام شده، امسال ۱۰ فیلم منتخب جشنواره طی روزهای ۱۵ تا ۲۱ بهمن‌ماه جاری در سینما میرزا کوچک رشت اکران خواهد شد که اطلاعات تکمیلی به‌زودی از طریق تارنمای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و رسانه‌های استان به اطلاع شهروندان خواهد رسید.