به گزارش صفیر گیلان؛میرشمس مومنی زاده امروز در جلسه شورای اداری شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س)، اظهار کرد: ایام دهه فجر بخشی از تاریخ ملت ایران است که اسلام و آموزه های اسلامی و مذهبی تولدی دوباره یافت. فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه برنامه های چهل […]

 به گزارش صفیر گیلان؛میرشمس مومنی زاده امروز در جلسه شورای اداری شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س)، اظهار کرد: ایام دهه فجر بخشی از تاریخ ملت ایران است که اسلام و آموزه های اسلامی و مذهبی تولدی دوباره یافت.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه برنامه های چهل و یکمین سالگشت پیروزی انقلاب در سه محور برنامه های فرهنگی و هنری، عمرانی، مسابقات بین المللی دنبال می شود، گفت: بالغ بر ۲۰۰۰ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی در ایام دهه فجر برگزار می شود، همچنین افتتاح پروژه های خدمات رسان با حضور معاونان رییس جمهور و میزبانی از مسابقات بین المللی وزنه برداری از دیگر برنامه های محوری ایام دهه فجر است.

مومنی زاده با بیان اینکه ۲۵۲ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۳۰۳ میلیارد تومان در شهرستان رشت به بهره برداری می رسد که برای ۲۲۸۳ نفر فرصت شغلی ایجاد می کند، تصریح کرد: از این تعداد طرح های عمرانی ۲۰۴ پروژه دولتی با سرمایه گذاری ۲۵۷ میلیارد تومان، ۳۶ پروژه هم در بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر ۱۰۴۶ میلیارد تومان است و همچنین عملیات اجرایی ۱۲ پروژه به ارزش ۶۱۰ میلیارد تومان در ایام پیشرو کلنگ زنی خواهد شد.

فرماندار رشت با اشاره به نزدیکی به ایام عید نوروز، اظهار کرد: شهرستان رشت به عنوان یک شهرستان گردشگری می‌طلبد که مدیران همه تلاش خود را انجام دهند تا میزبانی شایسته برای گردشگران باشیم زیرا گردشگری ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه اقتصادی شهرستان است.

مومنی زاده ادامه داد: در دهه فجر سال گذشته پروژه های عمرانی با اعتبار ۸۵۴ میلیارد تومانی به بهره برداری رسیدند که امسال علی رغم فشارهای اقتصادی حجم سرمایه گذاری پروژه های دهه مبارک فجر به ۱۳۰۳ میلیارد تومان افزایش یافت که نشان دهنده رشد اقتصادی پروژه های عمرانی در سال جاری است.

وی ظرفیت های گردشگری را فرصت خوبی برای توسعه اقتصادی شهرستان دانست و افزود: با افزایش ظرفیت های گردشگری ماندگاری مسافران در شهرستان افزایش می یابد، با توجه به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروز اماکن اقامتی و گردشگری برای میزبانی از مسافران آماده می شوند.

فرماندار رشت بیان کرد: با توجه به اینکه در فصل زمستان هستیم و بارش شدید برف و باران دور از انتظار نیست لذا دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران در آماده باش قرار گیرند.

وی همچنین به اعمال اعتکاف نیز اشاره کرد و گفت: اعتکاف فرصت بسیار خوبی براب همه ما خواهد بود و سبب می‌شود در زندگی روز مره خود که دچار غبار و زنگ‌زدگی می‌شویم و از خودگرایی به خدا گرایی برسیم.

وی اردوهای راهیان نور را فرصتی برای تقویت باور ایثار و شهادت عنوان و تصریح کرد: از اردوهای راهیان نور حمایت کنیم زیرا این اردوها سرمایه گذاری معنوی و فرهنگی محسوب می شوند.

مومنی زاده با اشاره به درپیش بودن روز درختکاری، افزود: درختکاری ریشه در فرهنگ دینی و ایرانی دارد که بهانه ای برای توسعه، حفظ و احیای محیط زیست است. به توسعه فضای سبز در شهر و حاشیه راهها تاکید می شود و ظرفیت کاشت ۱۰۰ هزار اصله نهال هم در سطح شهرستان وجود دارد.

وی انتخابات را نماد مشارکت سیاسی مردم و تعیین سرنوشت کشور دانست و افزود: تاکنون فرآیند انتخابات به خوبی پیش رفته، براساس ماده ۱۱ قانون  انتخابات همه دستگاه‌ها موظف هستند با فرمانداری برای برگزاری انتخابات کمک کنند.

مؤمنی زاده افزود: مدیران و دستگاه‌های دولتی له یا علیه کاندیداها نباید صحبتی کنند اما کارکنان ادارات در ساعت غیر ادارای و تعطیلات می‌توانند فعالیت انتخاباتی داشته باشند. همچنین روسای ادارات به قانون انتخابات مسلط باشند.

فرماندار رشت با اشاره به حوزه‌های اخذ رأی گفت: برخی از مدارس و مساجد شعبه اخذ رأی خواهند بود. مکان‌های که به عنوان شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده است به هیچ وجه تغییر پذیر نیست و هماهنگی‌ها لازم باید صورت بگیرد. اگر این هماهنگی انجام نشود روز اخذ رأی با مسئولیت خودم، درب شعبه‌ای که بسته است را می شکنم.

وی  امنیت، رقابت، مشارکت را از ارکان مهم انتخاباتخواند و گفت: میزان مشارکت نشانگر عزت ملی و اقتدار نظام است و  به تجربه ثابت شده‌است در انتخاباتی که همه سلایق حضور داشتند و به معنای واقعی رقابت صورت می‌گرفت، مشارکت بالا بود و در برخی انتخاباتی که این عرصه محدودتر بود مشارکت مردم پایین بود.

مومنی زاده تصریح کرد: امیدوارم بستر به گونه‌ای باشد تا همه سلایق و جریانات سیاسی کاندیدا داشته باشند و شاهد مشارکت بالا باشیم و کسی نباید فکر کند که یک نفر تاثیری ندارد. باید همه حضور داشته باشند زیرا انتخابات رویداد مهم سیاسی سال است.

افتتاح پروژه های دهه فجر با حضور وزیران و معاونین رییس جمهوری

معاون عمرانی فرمانداری شهرستان رشت نیز در این جلسه با قدردانی از تمام مدیران و روسای ادارات شهرستان بابت تکمیل پروژه‌ها در شرایط سخت اقتصادی موجود، اظهار کرد: در افتتاح پروزه های دهه فجر مهمان کشوری، معاونین رییس جمهور و دو وزیر حضور خواهند داشت.

محمدعلی ویشکایی با اشاره به اینکه امسال ۲ هزار برنامه در زمینه عمرانی، فرهنگی ،قرآنی در دهه فجر اجرا خواهد شد، گفت: از ۱۰ روز ایام الله فجر، پنج روز برنامه‌ها در بخش مرکزی و بقیه در بخشهای دیگرشهرستان  اجرا می گردد.

وی در ادامه متذکر شد: روسا و مدیران در برنامه های افتتاح پروژه‌ها دقت لازم را داشته باشند و از نصب بنرهای اضافی خودداری کنند.