به گزارش صفیر گیلان، حسین اسماعیل پور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال در مقایسه با دهه فجر سال گذشته شاهد افزایش سه برابری تعداد پروژه‌ها در شهرستان رودسر هستیم، اظهار کرد: ۶۱۱ پروژه با اعتبار بیش از ۸۳ میلیارد تومان افتتاح می‌شود. اسماعیل پور در ادامه با اشاره به اینکه اعتبارات اجرای […]

به گزارش صفیر گیلان، حسین اسماعیل پور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال در مقایسه با دهه فجر سال گذشته شاهد افزایش سه برابری تعداد پروژه‌ها در شهرستان رودسر هستیم، اظهار کرد: ۶۱۱ پروژه با اعتبار بیش از ۸۳ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

اسماعیل پور در ادامه با اشاره به اینکه اعتبارات اجرای این طرح از محل منابع ملی، استانی، محلی و آورده شخصی بوده است، افزود: با بهره برداری از این پروژه‌ها برای ۵۳۹ اشتغال دائم و هزار و ۴۱۰ نفر به صورت موقت فراهم شده است.

وی با بیان اینکه تمام طرح‌های نیمه تمام شهرستان رودسر تکمیل و در دهه فجر بهره برداری می‌شود، تصریح کرد: سهم زیادی از این طرح‌های افتتاحی از محل منابع شهرستانی است.

فرماندار رودسر ادامه داد: حدود ۸۳ میلیارد تومان در حوزه پیشگیری از آسیب‌های ناشی از وقوع سیل در قالب دیواره سازی و گابیون بندی هزینه شده است.

اسماعیل پور روند رو به رشد ساخت دو پل جلم و گزاف رود اشاره کرد و افزود: این پروژه‌ها ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برای ساخت آنها ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی و گردشگری نیز شهرستان رودسر در دهه فجر ۱۶ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان پروژه افتتاح خواهد کرد.

فرماندار رودسر با اشاره به اجرای پروژه آب بندان در روستای خلیفه محله در زمینی به وسعت ۱۰ هکتار، گفت: این پروژه در دو فاز در حوزه کشاورزی و گردشگری در حال اجرا است.

وی در ادامه از ثبت اثر ملی چادر شب بافی قاسم آباد در فهرست آثار جهانی خبر داد و بیان کرد: طی هفته آینده با حضور وزیر میراث فرهنگی جشن با شکوهی در این شهرستان برگزار خواهد شد.