به گزارش صفیر گیلان؛ حسین اکبر مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان از اجرای ۳۹ طرح گازرسانی در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: برای گازرسانی به این پروژه ها بیش از ۹۵ میلیارد ریال هزینه شده است. مهندس اکبر گفت: از مجموع پروژه های گازرسانی دهه فجر، ۲۰ طرح متعلق به گازرسانی به […]

به گزارش صفیر گیلان؛ حسین اکبر مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان از اجرای ۳۹ طرح گازرسانی در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: برای گازرسانی به این پروژه ها بیش از ۹۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

مهندس اکبر گفت: از مجموع پروژه های گازرسانی دهه فجر، ۲۰ طرح متعلق به گازرسانی به روستاهای صعب العبور و کوهستانی استان در شهرستان های سیاهکل، رودبار، تالش، ماسال و لاهیجان می باشد.

وی با بیان اینکه برای گازرسانی به این روستاها در مجموع بالغ بر ۸۹ میلیارد ریال هزینه شده است، اظهار داشت: با گازدار شدن این روستاها تعداد روستاهای گازدار در گیلان به ۲۰۳۵ و درصد بهره مندی گاز روستایی استان به ۹۵.۳ درصد می رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان افزود: این روستاها مجموعاً دارای یک هزار و ۲۶ خانوار می باشند و برای گازرسانی به آنها بیش از ۸۷ کیلومتر شبکه گذاری شده است.

مهندس اکبر تصریح کرد: قبل از انقلاب هیچگونه عملیات گازرسانی در گیلان به انجام نرسیده بود ولی بحمدالله پس از انقلاب شکوهمند اسلامی بیش از یک میلیون ۸۰ هزار مشترک در استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند، بالغ بر ۵۹۳ هزار انشعاب گاز در استان نصب و بیش از ۲۰ هزار و ۹۰۰ کیلومتر عملیات شبکه گذاری در گیلان به انجام رسیده است.

وی همچنین از گازرسانی به ۱۹ واحد صنعتی در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: برای گازرسانی به این صنایع بیش از ۶.۳ میلیارد ریال هزینه شده است و با اجرای آن بالغ بر ۵ هزار ۵۰۰ مترمکعب در ساعت گاز طبیعی جایگزین شده است.

مهندس اکبر افزود: شهرستان رودبار با ۶ واحد صنعتی، آستانه اشرفیه با ۵ واحد صنعتی و شهرستان های رشت و صومعه سرا هرکدام با ۳ واحد صنعتی، بیشترین سهم را از گازرسانی های دهه فجر امسال دارا می باشند و با افتتاح این طرح ها، مجموع مشترکین صنعتی گاز در استان به ۵ هزار و ۶۳۲ مشترک افزایش می یابد.

مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان اظهار داشت: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی و با تلاش کلیه پرسنل خدوم شرکت گاز هم اکنون در استان گیلان بیش از یک میلیون و ۸۰ هزار مشترک گاز طبیعی شامل ۹۹۷ هزار مشترک خانگی،۷۸ هزار مشترک تجاری، بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ مشترک صنعتی، ۹۶ جایگاه CNG و ۳ نیروگاه وجود دارد.

وی در پایان ضمن قدردانی از همه سازمان های همکار در زمینه گازرسانی به مردم گفت: با گازدار شدن سراسر استان، شرایط تشکیل و رونق کسب و کارهای محلی و کوچک، تولید و اشتغال در روستاها بیش از پیش فراهم شده است و این مهم زمینه رونق اقتصادی و مهاجرت معکوس از شهر به روستا را فراهم نموده است.