اختصاصی /صفیر گیلان،احمد پادیاب مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا در حاشیه افتتاح یک واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای در روستای بیجارکن که با حضور استاندار ، مدیرجهاد کشاورزی گیلان ،فرماندار،امام جمعه،نماینده شهرستان و دیگر مسئولان برگزار شد گفت:دارا بودن ۲۸ هزارهکتار اراضی شالیکاری این شهرستان را به  یکی از قطبهای کشاورزی استان گیلان […]

اختصاصی /صفیر گیلان،احمد پادیاب مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا در حاشیه افتتاح یک واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای در روستای بیجارکن که با حضور استاندار ، مدیرجهاد کشاورزی گیلان ،فرماندار،امام جمعه،نماینده شهرستان و دیگر مسئولان برگزار شد گفت:دارا بودن ۲۸ هزارهکتار اراضی شالیکاری این شهرستان را به  یکی از قطبهای کشاورزی استان گیلان تبدیل کرده است..

وی افزود:خاک مرغوب شهرستان یکی دیگر از دلایلی است که سبب تنوع محصولات کشاورزی(توت فرنگی،صنوبر،زعفران، نی شکر، خربزه، هندوانه و…) در این شهرستان گردیده است.

پادیاب خاطر نشان کرد:تمام سعی و تلاش ها درارتباط با مسائل روستایی و کشاورزی، در راستای شناسایی استعدادها و توانمندی بخش کشاورزی در سطح روستاها بوده و در این خصوص طرح ها و پروژه هایی اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه صومعه سرا مقام اول را در پرورش و تولید صنوبر دارد، گفت: بیش از ۱۰هکتار از اراضی این شهرستان به کاشت صنوبر اختصاص دارد.

پادیاب همچنین فعالیت واحد مرغداری در سطح شهرستان صومعه سرا را منجر به کسب رتبه اول این شهرستان در تولید فرآورده های گوشتی در سطح استان خواند و گفت: امروز مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای اقای غیوری در  روستای بیجار کن با اعتبار هزینه شده ۲ میلیارد تومان و سهم اورده سرمایه گذار یک میلیاردو سیصد میلیون تومان تسهیلات پرداختی هفتصد میلیون تومان از بانک کشاورزی را داشتیم.

 وی افزود: با بهره برداری از این پروژه اشتغال مستقیم ۴نفرو غیر مستقیم ۸ نفر با کل مساحت سازه ۱۳۵۰ مترمربع و مساحت عرصه محوطه ۷۰۰ مترمربع را داشتیم.

رئیس جهاد کشاورزی صومعه سرا تصریح کرد:تمام تلاش ها در ارتباط با مسائل روستایی،در راستای شناسایی استعدادها و توانمندی بخش کشاورزی در سطح روستاها بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا در پایان به  فعالیت مرکز خدمات کشاورزی در سطح شهرستان صومعه سرا اشاره کرد و گفت:  فعالیتهای ترویجی و کلاسهای آموزشی متعددی در جهت اقتصاد مقاومتی برگزار شده است که این کلاسها خود مهمترین عامل موفقیت روستائیان در مبحث کشاورزی و کسب و کار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا به لایروبی و بهسازی آببندانهای روستاهای شارم و خانی کنار با مساحت ۸هکتار  و با اعتبار ۱۶۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: ذخیر آب ۲۴۰ هزار مترمکعب برای تامین آب زراعی تکمیلی ۱۲۰هکتار بوده که ۱۴۲ کشاورز بهره بردار از مزایای آن بهره مند میشوند .

این مدیر جهادی از طرح تجهیز و نوسازی اراضی سنتی روستاهای مرکیه و سه سار به مساحت ۱۰۰ هکتار خبر داد و گفت:این طرح با اعتبار یک میلیارد تومان وبهره مندی ۱۲۵ کشاورز از مزایای طرح همانند (کاشت و داشت و برداشت مکانیزه)  مدیریت مزرعه و کاهش هزینه تولید و افزایش تولید در واحد سطح بهره مند میشوند .

تهیه و تنظیم/زلیخا صفری راسته کناری

photo_2020-02-05_05-12-41 photo_2020-02-05_07-17-31 photo_2020-02-05_07-17-21 photo_2020-02-05_07-17-09 photo_2020-02-05_07-17-00 photo_2020-02-05_07-04-08 photo_2020-02-05_07-03-52 photo_2020-02-05_07-17-24 صنوبر