اختصاصی/صفیر گیلان؛روز خوب سلامت یک واحد تولید فرآورده‌های قهوه بود که با اعتبار یک میلیارد و پانصد میلیون تومان در صومعه‌سرا توسط بخش خصوصی از نخستین طرح‌های قابل‌ افتتاح در این شهرستان بود که توسط استاندار گیلان به بهره برداری رسید. این کارخانه تولیدی که در زمینی به مساحت دو هزار متر و زیربنای ۱۵۰۰ […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛روز خوب سلامت یک واحد تولید فرآورده‌های قهوه بود که با اعتبار یک میلیارد و پانصد میلیون تومان در صومعه‌سرا توسط بخش خصوصی از نخستین طرح‌های قابل‌ افتتاح در این شهرستان بود که توسط استاندار گیلان به بهره برداری رسید.

این کارخانه تولیدی که در زمینی به مساحت دو هزار متر و زیربنای ۱۵۰۰ متر بناشده، زمینه اشتغال‌زایی برای ۱۰ نفر را فراهم کرده است.

رشد ۳۳ درصدی دستاوردهای دولت نسبت به سال گذشته

استاندار

ارسلان زارع در پنچمین روز از دهه مبارک فجر در آیین بهره برداری از شرکت روز خوب سلامت در صومعه سرا با اشاره به اینکه مردم شهرستان صومعه سرا همچون گذشته در همه عرصه های اجتماعی و سیاسی در ۲۲ بهمن و دوم اسفند امسال نیز حضور گسترده خواهند داشت. اظهار کرد: سند درخشان مردم این شهرستان شهدا، جانبازان، رزمندگان و در ادامه حفظ ارزش های نظام در گام دوم انقلاب است.

زارع با بیان اینکه  انقلاب اسلامی ایران از روزهای نخستین خود با دشمنی های نظام روبرو بوده ولی با همه این دشمنی ها ملت ایران در پیروی از فرامین مقام معظم رهبری سربلند بیرون آمده استگفت: با تدبیر رهبر معظم انقلاب در ارائه سیاست های اقتصاد مقاومتی و اجرای آن از سوی دولت، کشور ما همچنان مسیر تعالی آرمان های انقلاب اسلامی را طی می کند.

زارع اظهار کرد؛در دهه مبارک فجر امسال با تلاش تمامی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی، ۹۵۵ پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۴۵۹ میلیارد تومان آماده افتتاح شده که از این مبلغ یک هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان پروژه مربوط به بخش خصوصی است.

استاندار گیلان با بیان اینکه امسال دستاوردهای دولت نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد یعنی حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان رشد داشته است گفت: بالغ بر۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی در استان گیلان و اشتغال ۱۱۰۰ نفر در بخش های گردشگری، صنایع و کشاورزی اجرا شده است.

فرماندار صومعه سرا

سید جلال سید محمدی با اشاره به اینکه پنجمین روز از دهه مبارک فجر ۷ پروژه عمرانی و تولیدی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید افزود:برای اجرای این پروژها بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه صرف شده که با افتتاح آنها برای ۱۹ نفر بصورت مستقیم ایجاد اشتغال شد.

فرماندار صومعه سرا از جذب شهرستان برای سرمایه گذاران از مناطق مختلف  افزود: بهره‌برداری از یک واحد فرآوری و بسته‌بندی قهوه که یک حرکت دورخیز است و ،همچنین یک واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای گوشتی، ۱۵ کیلومتر روکش آسفالت و احداث دو دهنه پل، مهم‌ترین طرح‌های پنجمین روز از دهه مبارک فجر در صومعه سرا بود که با حضور استاندار گیلان افتتاح شد  .

سید محمدی اضافه کرد: همچنین بهره‌برداری از طرح تجهیز و نوسازی ۱۰۰ هکتار از اراضی شالیکاری در روستاهای مرکیه و سه سار با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و احیا و لایروبی دو پهنه آب‌بندان به مساحت ۸ هکتار در روستاهای خانی‌کنار و شارم با هزینه ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از دیگر پروژه‌های امروز در صومعه‌سرا بود.

دلق پوش

۲۷ طرح صنعتی و تولیدی با حضور بخش خصوصی در گیلان اجرا یی شد

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان در این آیین با بیان اینکه یکی از برکات دهه فجر بهره برداری از طرح های عمرانی و تولیدی در نقاط مختلف است افزود: در قالب دستورالعمل های نظام و دولت در گام نخست برای حل مشکلات حضور بخش خصوصی را در عرصه فراهم کرده ایم که نشان از امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری در استان دارد.

وی با اشاره به اینکه در قالب کارگروه های رفع موانع تولید و رونق تولید جایگاه های خوبی در سطح کشور کسب کرده ایم یادآور شد: در دهه فجر امسال ۲۷ طرح صنعتی و تولیدی در حوزه سازمان صنعت معدن و تجارت استان با حضور بخش خصوصی اجرا شده است.

دلق پوش افزود: با اجرای این طرح ها برای ۷۵۴ نفر اشتغال مستقیم شده که یک هزار و۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

جهاد گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان نیز در ادامه با بیان اینکه امسال ۲۹ پروژه کشاورزی در این استان به بهره برداری رسید گفت: این پروژه ها در قالب واحدهای مرغداری، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی و لایروبی و احیای آبندان ها است.

علی درجانی ادامه داد: شهرستان صومعه سرا با داشتن بیش از ۲۰۰ واحد مرغداری رتبه نخست استان گیلان را دارد که امروز دویست و دومین واحد مرغداری نیز در این شهرستان به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: برای این واحد مرغداری گوشتی ۲۰ هزار قطعه ای ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده که هفت میلیارد ریال تسهیلات از سوی جهاد کشاورزی به این واحد مرغداری پرداخت شده و برای چهار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

درجانی گفت: همچنین امروز بهره برداری از طرح تجهیز ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان صومعه سرا انجام می شود که برای اجرای این طرح ۱۰ میلیارد ریال هزینه صرف شده است.

وی از بهره برداری از دو پهنه آبندان در شهرستان صومعه سرا خبر داد و گفت: برای اجرا، احیا و لایروبی این دو پهنه آبندان یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه شده که در روستاهای خانی کنار و شارم به مساحت هشت هکتار اجرا شده است.

درجانی از وجود ۱۲ هزار هکتار صنوبرکاری در سطح شهرستان صومعه سرا خبر داد و یادآورشد: در این راستا این شهرستان رتبه نخست کشور را در تولید چوب دارا است.

photo_2020-02-05_12-29-57 photo_2020-02-05_12-30-02 photo_2020-02-05_05-12-11photo_2020-02-05_05-09-24

در این مراسم همچنین امام جمعه محترم شهرستان صومعه سرا ،مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و مدیر عامل واحد تولید فرآورده‌های قهوه  ضمن خیر مقدم گویی مطالبی را مطرح نمودند.

تنظیم زلیخا صفری راسته کناری