اختصاصی/صفیر گیلان،سید محسن موسوی ظهر یکشنبه (۲۰ بهمن ماه)در نشست خبری با خبرنگاران در فرمانداری شفت با اشاره به اینکه  انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی و با پشتوانه مردمی موفق شد تا یک نظام دیکتاتوری را نابود کند، گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی نزدیکی مردم و مسئولان بوده که امروز به راحتی […]

اختصاصی/صفیر گیلان،سید محسن موسوی ظهر یکشنبه (۲۰ بهمن ماه)در نشست خبری با خبرنگاران در فرمانداری شفت با اشاره به اینکه  انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی و با پشتوانه مردمی موفق شد تا یک نظام دیکتاتوری را نابود کند، گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی نزدیکی مردم و مسئولان بوده که امروز به راحتی مردم با فرمانداران و استانداران و مدیران صحبت می کنند.

وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول چهل و یک سال گذشته اشاره و افزود: انقلاب از سال ۵۷ با فراز و نشیبهای فراوان روبرو بوده که از جمله می توان به نبرد پاوه،گنبد و خلق عرب  و هزاران واکنش که رشته اصلی این اتفاقات خارج از مرزها برنامه ریزی شد تا مانع رشد کشور شود.

فرماندار شفت در ادامه با اشاره به بدعهدی اروپا در برجام و خارج شدن آمریکا از این تعهد، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران همواره بر تعهدات خود پایبند بوده و آن را اجرایی کرده‌اند.

نماینده دولت تدبیر و امید در شفت  تصریح کرد؛ بعد از جنگ کشور نیازمند بازسازی و سازندگی بود  که با دست پر توان هاشمی (ره) دوران سازندگی آغاز و مردم سالاری ایجاد شد.

وی با بیان اینکه امروز کشور در شرایط سختی قرار دارد، ادامه داد: ترور سردار رشید اسلامی «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» به عنوان اسوه مبارزه با گروه‌های تکفیری و داعش، تصریح کرد: این آخرین مرحله از اقدامات و تصمیمات نابخردانه مقامات آمریکا علیه ملت ایران بوده است.

فرماندار شفت حضور مردم در کنار مسئولان را پاسخگویی به توطئه های دشمنان خواند و گفت:من  ضمن دعوت مردم به پای صندوق های رأی ،  حضور مردم در پای صندوق های رأی  را موجب تثبیت نظام اسلامی و به ویژه در عرصه ای بین الملل می دانم.

موسوی با بیان اینکه ملاک عمل در انتخابات مجلس ۹۸ اجرای قانون است، گفت: مجریان برگزاری انتخابات، تنها دنبال اجرای قانونمند و بی طرفانه انتخابات هستند.

فرماندار شفت همچنین اظهار کرد:رسالت اصلی مجریان انتخابات این است که بر اساس قانون، انتخاباتی قانونمند، اصل بی طرفی و سالم داشته  و آنچه را که ملاک عمل همه ما قرار می‌گیرد، اجرای قانون است.

وی تصریح کرد: رسالت دیگر ما این است که برای برگزاری انتخاباتی پرشور و با حضور همه جانبه اقشار مختلف مردم تلاش کنیم.

نماینده دولت تدبیر و امید در شفت احترام به مقررات انتخابات را یک اصل خواند و گفت: مطمئن باشید که رفتار و کردار و حرف‌های مجریان برگزاری انتخابات زیر ذره‌بین نظارت مردم است.

فرماندار شفت در بخشی دیگر از گفتمان خود در پاسخ به برخی سوالات گفتند؛شهرستان هر چه بوده در گذشته  تمام  و امروز باید با اینده نگری و چراغ راه قرار دادن گذشته ها آینده نو را بسازیم  و نگران نباشید و تغییرات باید توسط شما  اهالی رسانه درون مردم صورت گیرد.
وی از خبرنگاران خواست تا از سطحی نگری بیرون و نگاه عمقی  به شهرستان کمتر توسعه یافته شفت داشته
همه ی شرایط را ببینیم بعد نظر و مطالبه گری کنید.

موسوی تصریح کرد؛از بیابان شور زار انتظار سبزه نداشته باشیم زیرا بسترها را باید فراهم کرد عنایت داشته و با خاطر مسائل را مطرح کنید.

وی اظهار کرد؛برخی افرادی یک شبه آسمان خراشی و شفت را به توکیو تعبیر می کنند  که باید با توجه به فرهنگ بالا قبل از اینکه احساس خود را بر عقل غلبه کنند به وجدان رجو کنند زیرا انتخابات گذرا و روح منش تعیین کننده  اسست و رفتار ما نتیجه عملکرد ماست .

در فراینده انتخابات احترام به ارزش ها مدنظر بوده و انتشار مطالب به افراد حقیقی و حقوقی درفضای نقد منصفانه باشد زیرا اگر اشتباه رخ دهد به جای امید به یاس و تخریب منجر می شود.
سید موسوی صیانت از انتخابات را یکی از مهمترین و ارزشمند ترین حرکت در این وظیفه ملی و ضروریترین کار ها خواند و گفت: اطلاعات نادرست را درج  نکنید زیرا درک کنندگان اندک و نقل کنندگان فراوان هستند.

وی توجه به جامعه زنان را در انتخابات نگاه دولت و هیت نظارت  خواند و گفت:بایدبه این قشر توجه کنندزیرا
زنان پاکترین قشر و توجه دولت به بانوان در مدیریت سیاسی داشته که برخی این اعتقاد را قبول نداشته ندارند.

فرماندار شفت تاکید کرد؛ در مهمترین وظیفه سازمانی انتخابات اگه لغزش داشته باشیم این لغزش به معنی لغزش ها در  اموراست و ما برای سلامت انتخابات طرح ایمنی را اماده و به اعضای شورای تامین  ابلاغ  و از مدیران ،فرهنگیان و افراد بدون حاشیه  و با سابقه  استفاده کردیم.

شهرستان شفت با ۱۱۶ شعبه اماده جمع آوری رای مردم

سید محسن موسوی جمعیت شهرستان را ۵۴ هزار و ۲۰۰ نفر اعلام و  می گوید در شهرستان شفت ۱۱۶ شعبه که ۶۶ شعبه برای بخش مرکزی و ۵۰ شهبه بخش احمد سر گوراب  و شعبات شهری ۱۴ شعبه و مرکزی ۱۰ شعبه و احمد سر گوراب ۴ شعبه  است.

نماینده دولت تدبیر امید در خصوص نارضایتی مردم از ادارات شهرستان از نگاه رسانه ها گفت: من بعد انتخابات  ورود خواهم کرد و شمانیز کمک کنید تا مسئله  نارضایتی در شهرستان رفع شود.
وی خواستار نگاه حمایتی دستگاهها و رسانه و مردم  در توسعه شهرستان شد و افزود:از اطلاعات شما در شناسایی نخبه ها کمک می گیرم و در مورد مهاجرت نیز که ممکن است بعد منفی و یا مثبت داشته باشد باید بگویم که امروز کلان شهر در حال کاهش رشد جمعیت و** هرکسی کو دور ماند از اصل خویش،،باز جوید روزگار وصل خویش** را می توان برای مهاجرت ها مطرح کرد.
موسوی افزود:با برنامه حرکت خواهم کرد از استاندار فرصت بیشتری برای توسعه شهرستان می خواهم این فرصت در بخش کشاورزی،گردشگری و … صرف و افزایش بودجه با تخصیص صد در صدی کار ساز است زیرا
بدون پول نمی شه رشد داشت ولی توجه به ظرفیت ها و منابع انسانی و …می توان زمینه پیشرفت را فراهم   از بحران کمتر توسعه یافتگی خارج شد.

در پایان نشست فرماندار شفت از خبرنگاران به جهت پوشش اخبار و گزارشات این ایام مبارک فجر تجلیل  به عمل اورد.

تنظیم/زلیخا صفری راسته کناری

شفت خبرنگاران