به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع صبح پنجشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران که با موضوع بررسی آخرین وضعیت آب و برق استان با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر نیرو و مدیران عضو ستاد بحران گیلان برگزار شد؛ با قدردانی از صبوری مردم در جریان برف اخیر اظهار داشت: […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع صبح پنجشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران که با موضوع بررسی آخرین وضعیت آب و برق استان با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر نیرو و مدیران عضو ستاد بحران گیلان برگزار شد؛ با قدردانی از صبوری مردم در جریان برف اخیر اظهار داشت: با تلاش‌های مستمر در حوزه برق، تعداد مشترکان دارای برق نسبت به روز گذشته افزایش قابل توجهی داشته و امیدواریم تا عصر امروز از شمار مشترکان فاقد برق، کاسته شود.

استاندار گیلان عمده دلیل قطعی آب در بسیاری از نواحی به ویژه مناطق روستایی را قطع برق عنوان و اضافه کرد: اقدامات لازم جهت رفع مشکل در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ۳۳ درصد از شبکه برق گیلان عمر بیش از ۳۰ سال دارد، تصریح کرد: به این سبب با وقوع هر اتفاق طبیعی ،  قطعی برق و در پی آن مشکلات دیگری همچون قطعی آب و ارتباطات در گیلان بوجود می آید.

دکتر زارع با اشاره به اختصاص اعتباراتی برای جبران خسارت های ناشی از برف در گیلان، از رییس سازمان برنامه و بودجه خواست در حوزه برق نیز با تامین اعتبارات لازم ، به بهبود شبکه‌های برق استان کمک شود.

وی با بیان اینکه گیلان جزو پنج استان حادثه خیز کشور است ، گفت : نیازمند تجهیزات مورد نیاز در استان برای مدیریت حوادث طبیعی  هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت بررسی چالش های موجود در خدمت رسانی برف اخیر تاکید کرد و افزود: باید با شناسایی چالش ها و ظرفیت ها نسبت به مدیریت حوادث بعدی اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه دمای استان در برخی مناطق با کاهش  ۲۵ درجه ی  هوا مواجه  بوده ، افزود: در دو روز اخیر رکورد مصرف گاز استان با ۲۹ میلیون متر مکعب ، ثبت شد.

دکتر زارع با اظهار قدردانی از سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه و بازدید میدانی از نقاط برف گرفته گیلان، خواست تخصیص بودجه جهت رفع مشکل در شبکه توزیع برق استان ، فرسودگی تجهیزات و زیرساخت های این بخش در اولویت قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه امروز افکار عمومی در استان نسبت به فرسودگی تجهیزات و ملزومات حوزه برق آگاهی دارند، اظهار داشت : بارش برف در نقاط مختلف گیلان از عصر یکشنبه تا صبح دوشنبه گذشته، دو و نیم برابر از میزان بارش متوسط سالانه کشور نیز بیشتر بوده است.