به گزارش صفیر گیلان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان امروز گفت: بارش برف که از صبح دوشنبه در گیلان آغاز و تا عصر سه شنبه ادامه داشت موجب قطعی برق تعداد زیادی از روستاها شد که به تبع آن ایستگاه های پمپاژ آب این روستاها نیز دچار مشکل شد. محب علی رنج ور […]

به گزارش صفیر گیلان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان امروز گفت: بارش برف که از صبح دوشنبه در گیلان آغاز و تا عصر سه شنبه ادامه داشت موجب قطعی برق تعداد زیادی از روستاها شد که به تبع آن ایستگاه های پمپاژ آب این روستاها نیز دچار مشکل شد.

محب علی رنج ور با اشاره به بارش یک تا یک و نیم متری برف در جلگه و کوهستان گیلان افزود: قطعی برق ایستگاه های پمپاژ موجب قطع و افت فشار آب شرب ۶۴ هزار مشترک در ۴۰۸ روستای جلگه ای و کوهستانی گیلان شد.
وی با اشاره به فعالیت شبانه روزی بیش از یکصد نفر در قالب ۳۲ اکیپ اتفاقات شرکت آبفار گیلان و همچنین اکیپ های اعزامی از شرکت آبفار استان های تهران و مازندران جهت وصل شدن آب شرب روستاهای درگیر برف گفت: در سه روز گذشته آب آشامیدنی ۵۱ هزار مشترک ۳۲۰ روستا وصل شده و اکنون آب شرب ۸۸ روستا با ۱۳ هزار مشترک قطع است که پیش بینی شده تا امشب آب شرب این روستاها نیز وصل شود.
وی با تاکید بر اینکه رفع مشکل قطعی آب شرب روستاهای نواحی کوهستانی گیلان با توجه به صعب العبور بودن مسیر و بارش سنگین برف دشوار است، افزود: از همه ی روستاییان عزیز که در این چند روز با قطعی آب شرب مواجه بودند پوزش می طلبم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ارسال دیزل ژنراتور از استانهای تهران، قزوین، قم، البرز و زنجان جهت تامین برق ایستگاه های پمپاژ آب روستاهای درگیر برف، گفت: از روز سه شنبه تاکنون ۳۰ هزار بطری آب معدنی ۱.۵ لیتری و ۵ هزار عدد آب بسته بندی در این روستاها توزیع شده است.