به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان، دکتر میر شمس مؤمنی زاده عصرامروز در همایش عوامل اجرایی، نظارت و برگزاری انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی گیلان که با حضور دکتر زارع استاندار گیلان در سالن همایش شهدای ناجا برگزار شد با بیان اینکه  ۵۴۰ شعبه اخذ رأی در سطح  حوزه انتخابیه شهرستان رشت پیش بینی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان، دکتر میر شمس مؤمنی زاده عصرامروز در همایش عوامل اجرایی، نظارت و برگزاری انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی گیلان که با حضور دکتر زارع استاندار گیلان در سالن همایش شهدای ناجا برگزار شد با بیان اینکه  ۵۴۰ شعبه اخذ رأی در سطح  حوزه انتخابیه شهرستان رشت پیش بینی شده است، افزود: از این تعداد ۲۷۸ شعبه در شهر رشت و مابقی در بخش‌ها اعم از ۵۴ شعبه در بخش خمام، ۶۱ شعبه در بخش سنگر، ۵۷ شعبه نیز در بخش کوچصفهان، ۵۱ شعبه در بخش لشت نشاء و ۳۹ شعبه در بخش خشکبیجار واقع است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان رشت ادامه داد: از این تعداد شعب اخذ رای ۱۵۱شعبه در مدارس، ۷۴ شعبه در سطح مساجد و ۴۷ شعبه دیگر در سطح ادارات و اماکن عمومی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه انتخابات جلوه ی عظیم مردم سالاری دینی است، اظهار داشت: مسئولیت اصلی مجریان انتخابات بستر سازی  مناسب جهت  برگزاری انتخاباتی سالم، قانونی، پرشور و با مشارکت حداکثری است.

فرماندار رشت با تاکید براهمیت اشراف همه عوامل برگزارکننده  انتخابات بر قوانین و ضوابط انتخابات، گفت: در همین راستا کارگاه های آموزشی مختلف برای عوامل برگزاری انتخابات از قبیل نمایندگان فرماندار، کاربران رایانه، بازرسان و سربازرسین پیش بینی و اجرا شده است.

دکتر مؤمنی زاده با تاکید بر اینکه محور و مدیر در شعب اخذ رأی نماینده فرماندار است، ادامه داد: عوامل انتظامی، ناظران و سایر عوامل نباید در امور اجرایی دخالت داشته باشند.

  وی ادامه داد: در فرایند برگزاری انتخابات شهرستان رشت ۵۴۰  نفر به عنوان نماینده فرماندار، ۳۲۴۰ نفر به عنوان  اعضای شعبه اخذ رای، ۶۵۰ نفر به عنوان  ناظر و کاربر رایانه ، ۴۲۰ نفر به عنوان بازرس، ۴۵۰ نفر به عنوان عوامل انتظامی و امنیتی، ۹۰۰ نفر به عنوان راننده و ۵۴۰ نفر نیروی خدماتی به صورت مستقیم مشارکت می کنند.