اختصاصی/صفیر گیلان؛فیروز فاضلی، پیش از ظهر امروز (پنجشنبه، ۱ اسفند) در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت در سالن شهید انصاری مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) این شهر، اظهار کرد: جشنواره‌های متعددی همزمان با ایام‌الله دهه فجر در استان اجرا شد که با حضور هنرمندان، ارزش‌های انقلابی را با زبان هنر بازگو کرد. […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛فیروز فاضلی، پیش از ظهر امروز (پنجشنبه، ۱ اسفند) در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت در سالن شهید انصاری مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) این شهر، اظهار کرد: جشنواره‌های متعددی همزمان با ایام‌الله دهه فجر در استان اجرا شد که با حضور هنرمندان، ارزش‌های انقلابی را با زبان هنر بازگو کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه جشنواره فرهنگی هنری فجر یکی از مهمترین جشنواره‌های استان بود که در رشت برگزار شد گفت: این جشنواره  در ویترین ۱۰ روز در رشت اجرا و مورد استقبال عموم قرار گرفت

فاضلی اذعان کرد: موسیقی، نمایش، محفل انس با قرآن، هنرهای تجسمی، شعر و داستان از موضوعات جشنواره فرهنگی هنری فجر استان در دهه فجر امسال بود که در این جشنواره ۱۸ آموزشگاه آزاد موسیقی، هفت آموزشگاه هنرهای نمایشی و سینمایی، پنج انجمن فرهنگی و هنری به اجرای برنامه پرداختند.

وی به ویژگی‌ها و شاخص‌های هنر اشاره کرد و ادامه داد: احساس، تخیل و چند وجهی بودن هنر سه موضوع مهمی است که اگر یک هنرمند  باید دارا باشد و این شاخص‌ها عالم هنر را بیمه خواهد کرد.

هنر پایانی ندارد و هنرمند با احساسش زنده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به نقش احساس و عاطفه در دنیای هنر پرداخت و تصریح کرد: لحظه به لحظه نو بودن و توجه به عاطفه و احساس  در هنر، آن را در جهان ماندگار کرده است زیرا انسان همواره به عاطفه و احساس نیازمند بوده و اگر نباشد زندگی هم تداوم نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینگه نگاه احساسی، اثر هنری را تازه جلوه می‌دهد اضافه کرد: هنر هیچ‌گاه پایانی ندارد و جهان امروز ماحصل تخیلات بشری است.

فاضلی تصریح کرد: تخیل هنرمندان آینده جامعه را می‌سازد، علم، تکنولوژی و توسعه امروز جهان، ماحصل تخیلات انسان‌های نخبه و هنرمند است.

وی  هنر چند وجهی خواند و گفت:زیرا خیابان هنر یک طرفه نیست و همه چیز سیال و چند وجهی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه مطلق‌گرایی در هنر معنایی ندارد، افزود: فرهنگ و هنر در زمان نمی‌ماند و با زمان حرکت می‌کند.

در پایان این مراسم از برگزیدگان پنجمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری فجر با اهدای جوایزی تجلیل شد.

همچنین از مسئول و خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان بخاطر پوشش تصویری این جشنواره نیز تقدیر شد.

آئین اختتامیه پنجمین جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت

photo_۲۰۲۰-۰۲-۲۰_۰۷-۱۶-۱۴

جشنواره هنری فجر رشت photo_۲۰۲۰-۰۲-۲۰_۰۷-۱۶-۲۲ photo_۲۰۲۰-۰۲-۲۰_۰۷-۱۶-۱۹ جشنواره هنری فجر

آئین اختتامیه پنجمین جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت

آئین اختتامیه پنجمین جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت