به گزارش صفیر گیلان؛ ارسلان زارع امروز (چهارشنبه) در نشست هم اندیشی با جمعی از فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، و رسانه ای استان با موضوع کرونا اظهار داشت: فعالان اجتماعی و نخبگان در همه عرصه های عمومی ، نقش مرجعیت دارند و از نظر اعتماد عمومی نقطه اتکای مردم محسوب می‌شوند. وی با بیان اینکه ویروس […]

به گزارش صفیر گیلان؛ ارسلان زارع امروز (چهارشنبه) در نشست هم اندیشی با جمعی از فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، و رسانه ای استان با موضوع کرونا اظهار داشت: فعالان اجتماعی و نخبگان در همه عرصه های عمومی ، نقش مرجعیت دارند و از نظر اعتماد عمومی نقطه اتکای مردم محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا، عوامل و موضوعات مرتبط با آن نیز یک موضوع اجتماعی است، تصریح کرد: فعالان اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای  رسالت دارند تا در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا و حوزه سلامت  مطالب را منتشر کنند.
وی به همکاری خوب مردم استان گیلان در مقابله و پیشگیری با ویروس کرونا اشاره و بیان کرد: در این بخش موفقیت‌هایی حاصل شده که به یقین این توفیقات مرهون همراهی مردم با کادر درمان اعم از دولتی و بخش خصوصی و تلاش های بی منت افراد و گروه‌های مرجع اجتماعی بوده است.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: امروز در حساس ترین برهه‌ مسئولیت های اجتماعی قرار داریم ، از اینرو فارغ از جریانات سیاسی، نیازمند اتحاد، همدلی و همبستگی بیشتر در راستای تقویت همبستگی اجتماعی برای مقابله با این بیماری فراگیر و پیروزی هستیم .
نماینده عالی دولت در گیلان افزود: امروز مهمترین رسالت برای فعالان اجتماعی آگاهی بخشی بیشتر به مردم نسبت به مخاطرات احتمالی شیوع این ویروس است که در این بخش فعالان اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، رسانه‌ای و نخبگان به عنوان گروه مرجع می‌توانند هشدارهای لازم که با حیات انسان‌ها ارتباط دارد را از طریق رسانه‌های جمعی منتقل کنند .
وی با اشاره به آمار و اطلاعات نادرست که توسط برخی افراد در شبکه های مجازی دست به دست می چرخد، یادآور شد: فعالان اجتماعی همانگونه که در انتقال هشدارهای پیشگیرانه نقش مستقیم دارند ، در قبال روشنگری علیه شایعات کذب و آمار نادرست هم مسئولیتی خطیر بر عهده دارند.
استاندار گیلان از فعالان فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی خواست در صورت مشاهده و یا شنیدن اطلاعات نادرست، قبل از موضع گیری مقامات رسمی نسبت به تنویر افکار عمومی بپردازند.
دکتر زارع با اشاره به اینکه در این برهه از زمان افراد بیش از پیش در منزل بوده و فضای مجازی را دنبال می کنند، پیشنهاد داد افرادی که توان و امکان تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی را دارند، در این بخش ورود کنند.
وی تولید محتوای امیدبخش و نمایش موفقیت های به دست آمده را موجب تقویت نشاط اجتماعی دانست و افزود: فراگیری ویروس کرونا موضوع و چالشی جهانی بوده و ایران نه اولین کشور و نه آخرین کشور در مواجه با این ویروس است.
نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: مسئولان سلامت کشور با استفاده از تجارب کشورهای دیگر ، با تمام توان در راستای رفع مشکلات پیش آمده تلاش می‌کنند .
وی با اشاره به این مطلب که در این ایام اخبار بد زودتر از اخبار خوب نشر می یابند، بیان کرد: مردم هنگامی حس اعتماد و آرامش پیدا می‌کنند که فعالان اجتماعی امید و نشاط را به جامعه تزریق کنند .
استاندار گیلان رسالت فعالان اجتماعی و مدنی و نیز رسانه ها را در این برهه زمانی ثبت ، ضبط و انتشار جلوه‌های زیبای فداکاری کادر درمان خواند و گفت: اعلام آمار بهبود یافتگان و مصاحبه با آنان می تواند موجب امید افزایی در جامعه باشد.
نماینده عالی دولت در گیلان از رسانه‌های جمعی خواست کمبودها و نگرانی های احتمالی را پیش از آنکه در معرض عموم جامعه قرار دهند ،از طریق کانال‌های ارتباطی موجود با مسئولان ذیربط در اختیار آنها بگذارند تا در اسرع وقت از سوی مسئولان برطرف شود.
وی با تاکید بر این امر که گیلان می تواند از این آزمون سربلند بیرون آید، اظهار داشت: در گیلان روحیه فداکاری و ایثارگری ممتازی حاکم است و پرستاران ،پزشکان ،متخصصان ایثارگر و بنامی در حوزه سلامت خدمت رسانی می کنند.
استاندار گیلان تکریم و تشویق مدافعان حوزه سلامت و نیز انذار پیشگیرانه آحاد جامعه را از دیگر اقداماتی خواند که فعالان اجتماعی در آن می توانند نقش آفرین باشند .
وی در بخش دیگری از سخنانش خودمراقبتی و رعایت بهداشت فردی را از الزاماتی خواند که جامعه را از ابتلا به این بیماری در امان نگاه می دارد و افزود: لازم است مراقبتها را طی روزهای آتی تشدید و خروج از منزل تا حد ممکن به حداقل برسد.
استاندار گیلان در پایان با اشاره به مناسبت ۱۴ اسفند روز احسان و نیکوکاری و تبریک به همه کسانی که در این عرصه خدمت می کنند ، بیان کرد: لازم است از همه ظرفیت‌های خوبی که زمینه وجود دارد ، در جهت حفظ کرامت انسانی در جامعه و تقویت آن استفاده کنیم .