اختصاصی/صفیر گیلان،دکتر محمدرضا نقی پور – سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در جمع فعالان فرهنگی،اجتماعی و رسانه ای استان گیلان در سالن الغدیر استانداری گیلان  با بیان اینکه قرنطینه اجباری در دستور کار نیست، اظهار داشت:  اما بارها به مردم استان گیلان گفته ایم که قرنطینه خود اختیاری داشته باشند تا از انتشار ویروس […]

اختصاصی/صفیر گیلان،دکتر محمدرضا نقی پور – سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در جمع فعالان فرهنگی،اجتماعی و رسانه ای استان گیلان در سالن الغدیر استانداری گیلان  با بیان اینکه قرنطینه اجباری در دستور کار نیست، اظهار داشت:  اما بارها به مردم استان گیلان گفته ایم که قرنطینه خود اختیاری داشته باشند تا از انتشار ویروس کرونا پیشگیری شود.

وی با اشاره به اینکه آنچه در مورد ویروس کرونا گفته می شود پازل کوچکی از کرونا است گفت:امروز اخبار و فضای مجازی در کنار ویروس کرونا باعث سردرگمی مردم شده است.

 نقی پور فضای مجازی را فضای بازی با روح و روان مردم و القای نارضایتی عمومی و رو در رو قرار دادن ملت و دولت خواند.
حکایت ماست و ماسک حکایت هیجان و اضطراب
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه طبق نظر  کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت ماسک برای افراد سالم الزامی نیست گفت:ما دو میلیون  ۵۰۰ هزار نفر جمعیت داریم که اگر از این تعداد هر فردی روزانه فقط دو عدد ماسک مصرف کند  ما ۷ میلیون ماسک برای جمعیت نیم میلیون نفری نیازداریم که این ممکن نیست.
وی دغدغه مردم را  یک حق مسلم خواند و گفت: بحران ایجاد شده در ماسک و استفاده نادرست از آن هزینه غیر ضروری و فشار مالی بر دولت و ملت است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه ماسک زدن امنیت کاذب ایجاد می کند گفت : بحران ایجاد شده در مصرف ماسک در واقع تنش خالی کردن جیب مردم است.

وی با اشاره به اینکه  نظام سلامت وظیفه دارد دارو و امکانات را در حد نصاب در اختیار بیماران قرار دهد گفت:امروز در گیلان بیمارستان راضی  با ۲۴۰ تخت مختص بیماران عفونی  اختصاص داده شده و بیماران سرپایی  در مراکز سرپایی ویزیت و خود مراقبتی در منزل که بهترین راهکار است انجام می شود.

دکتر نقی پور ادامه داد: بسته شدن راه های ورودی گیلان نیز در دستور کار نیست، از مردم استان های دیگر می خواهیم که به استان گیلان  که جزو استان های آلوده و از کانون های اصلی آلودگی به ویروس کرونا است، سفر نکنند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه امروز پزشکان و پرستاران با جان و دل  کار می کنند  گفت: مصرف ماسک و دارو برای پرسنل بیمارستانها مدیریت شود.

تنظیم/زلیخا صفری