صفیر گیلان/زلیخا صفری؛دکتر ابوالقاسم عظیم یکتا رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن با تأکید بر اینکه مردم نسبت به کرونا ویروس حساس باشند ولی نگران نباشند، گفت: با همکاری مردم و رعایت نکات بهداشتی این ویروس مهار می‌شود. در پی گزارشات فضای مجازی این روزها در شهرستان فومن و اخبار ضد و نقیص از تعداد بیماران مبتلا به ویروس […]

صفیر گیلان/زلیخا صفری؛دکتر ابوالقاسم عظیم یکتا رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن با تأکید بر اینکه مردم نسبت به کرونا ویروس حساس باشند ولی نگران نباشند، گفت: با همکاری مردم و رعایت نکات بهداشتی این ویروس مهار می‌شود.

در پی گزارشات فضای مجازی این روزها در شهرستان فومن و اخبار ضد و نقیص از تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا و نیز تعداد فوت شدگان  در راستای ایجاد ارامش شهروندان عزیز این رسانه گفتگویی تلفنی را با رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ترتیب داد که از نگاه شما می گذرد.

دکترعظیم یکتا افزود: نکته مهم امروز کشور که همه ما ناخودآگاه درگیر این موضوع هستیم کرونا ویروس است ویروسی هم گیر و جهانی  که مسئولین نظام بر کنترل آن تأکید دارند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن با تأکید بر اینکه مردم ضمن رعایت نکات بهداشتی نگران کرونا ویروس نباشند، عنوان داشت: به مردم اطمینان می‌دهیم حاکمیت و دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت فومن با تمام قوا از سلامت آن‌ها محافظت خواهد کرد.

دکترعظیم یکتا به اهمیت نقش مردم در کنترل کرونا ویروس اشاره کرد و گفت: با همکاری مردم و انجام اقدامات پیشگیرانه بر اساس توصیه‌های پزشکی می‌توان این ویروس را مهار کرد.

چرخه آلودگی در مراکز بهداشتی و بیمارستانی بالاست

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن بر ضرورت تضمین سلامت کادر پزشکی درگیر با بیماران مبتلا به کرونا ویروس تأکید کرد و گفت: در این راستا باید اقدامات لازم توسط این شبکه در دستور کار قرار گیرد و پزشکان ما نیز طبق شیفت گردشی استراحت داشته باشند.

دکتر عظیم یکتا با بیان اینکه شهرستان فومن هنوز در شرایط حاد و بحرانی قرار نگرفته گفت:افزایش تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان شهرستان و ویزیت تعدادی زیادی از شهروند در مراکز بهداشتی و درمانی نشانه زنده بودن کادر بهداشت و جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و عملکرد مثبت حوزه بهداشت است.

وی از بستری بودن تعداد بیمار در بیمارستان فومن خبر داد و گفت؛مردم خواهشا” اگر نیازی نیست به مراکز درمانی و بیمارستانی هجوم نبرند زیرا چرخه آلودگی در مراکز بهداشتی و بیمارستانی بالاست اگر چه تعداد زیادی از بیماران در این مراکز نیز بعد از مداوا  و بهبود یافتن ترخیص شدند.

دکتر عظیم یکتا از حضور پزشکان و کادر درمان در بیمارستان و مراکز شهر خبر داد و گفت: مردم نگران دارو نباشند زیرا برای بیماران نیازمند دارو در داروخانه های شهر موجود و در داروخانه جابر ابن حیان فومن(دکتر طیبی) دارو به اندازه کافی  برای بیماران کرونایی موجود است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فومن از نشر پیام های بهداشتی در فضای مجازی در سطح وسیع خبر داد و گفت: امروز مراقبین سلامت ما نیز آموزش چهره به چهره را تلفنی انجام و این کار تکرار خواهد شد.

دکتر عظیم یکتا تصریح کرد ؛ اگر چه در بعضی جاها اشکالاتی هست و شاید همه چیز گل و بلبل نباشد  ولی پزشکان و پرستاران ما تمام توان و سلامتی خود را برای سلامتی مردم گذاشتند و ما تلاش کردیم شبانه روزی در مراکز و بیمارستانها در خدمت شهروندان باشیم..

 

توصیه پایگاه صفیر گیلان؛

وقت “ترس” نیست، در خانه بمانید

 

بهداشت فومن  بهداشت فومن 2ff1f1ad-7923-4263-beff-4aca4a1e5d1a