به گزارش صفیر گیلان؛پنجمین جلسه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن و با حضور دادستان فومن و دیگر مسئولین عضو ستاد پیشگیری در محل فرمانداری شهرستان فومن تشکیل گردید. در این جلسه محسنی فرماندار شهرستان ضمن تبریک میلاد امام علی (ع) و بزرگداشت روز پدر، با توجه به شیوع […]

به گزارش صفیر گیلان؛پنجمین جلسه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن و با حضور دادستان فومن و دیگر مسئولین عضو ستاد پیشگیری در محل فرمانداری شهرستان فومن تشکیل گردید.
در این جلسه محسنی فرماندار شهرستان ضمن تبریک میلاد امام علی (ع) و بزرگداشت روز پدر، با توجه به شیوع ویروس کرونا در شهرستان و مقابله نهادهای ذی ربط با آن، از ممانعت از ورود میهمانان و گردشگران نوروزی به شهرستان فومن خبر داد.
وی در این خصوص از پلیس راه فومنات خواست تا راهکارهای پیشنهادی خود را برای مقابله با ویروس کرونا در قالب طرحی مناسب به فرمانداری ارائه نمایند.
محسنی با بیان این که اداره میراث فرهنگی موظف به ممانعت از ورود گردشگران به مسافرکاشانه ها و هتل ها است، از اداره ارشاد اسلامی خواست تا با هماهنگی با کانون های تبلیغاتی و چاپخانه ها، چاپ آگهی ترحیم برای متوفیان متوقف شود.
محسنی با اشاره به نقش مهم خبرنگاران در اطلاع رسانی، افزود: خبرنگاران جهت ایجاد محتوا در اخبار خود و اطلاع رسانی بموقع جهت عدم حضور مسافرین و گردشگران در محیط مجازی اثرگذار خواهند بود.
محسنی در این جلسه اداره اوقاف را مکلف به هماهنگی با هیئات امنای مساجد جهت عدم برگزاری مراسم ترحیم در مساجد کرد.
وی همچنین از اتاق اصناف و نیروی انتظامی خواست تا به غیر از نانوایی ها و سوپرمارکت ها که مایحتاج مردم را عرضه می کنند، نسبت به بستن مغازه ها از ساعت ۱۹ اقدام نمایند و تأکید کرد: کلیه قلیانسراها و قهوه خانه ها باید بسته شوند.
فرماندار شهرستان فومن  در این جلسه با انتقاد از عدم کاهش ساعت کار بازاریان در این ایام، بر لزوم رعایت اصول و نکات بهداشتی توسط افراد جهت حفظ سلامتی خود و دیگران تأکید کرد.
وی با بیان این که تأمین مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش در اولویت برنامه های این کمیته و مرکز بهداشت شهرستان قرار دارد، از شهردار فومن خواست تا کماکان نسبت به ضدعفونی کردن معابر و میادین اصلی شهر با کمک سپاه فومن اقدام نماید.