به گزارش صفیر گیلان؛دکتر ارسلان سالاری- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تلاش همه جانبه کادر بهداشت و درمان در مقابله با شیوع کرونا، اظهار کرد: به طور کلی زیر ساخت های حوزه سلامت گیلان از حد متوسط کشوری بسیار پایین تر بوده و این کمبودها در چنین شرایطی خود را از بیشتر […]

وی ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان، تمام تجهیزات و امکانات حوزه سلامت گیلان جهت مقابله و کنترل کرونا ویروس به کار گرفته شده  و تا ریشه کنی کامل این ویروس، تمامی کارکنان حوزه سلامت به عنوان سربازان حوزه سلامت در کنار مردم خواهند ماند و برای سلامتی آنان تلاش خواهند کرد.

دکتر سالاری  با بیان اینکه کرونا درصد کشندگی کرونا ویروس از آنفولانزا کمتر است، اما سرایت بسیار بالا ی دارد، افزود: این ویروس مهاجم و منحوس به دلیل نشان ندادن علایم بیماری در دو هفته اوّل توسط فرد ناقل منتشر می شود و فراگیری آن بسیار بالا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بهترین و هدفمند ترین راه کنترل کرونا ویروس قطع زنجیره شیوع آن است، گفت: بهترین و موثرترین شیوه مقابله با این ویروس، قرنطینه اختیاری و در خانه ماندن است.

سالاری به مشارکت دستگاه ها و نهادهای مختلف در جهت کنترل ویروس کرونا در استان خبر داد و گفت: تمامی اعضای ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان به ویژه سپاه باسداران و بسیج، مشارکتی بسیار فعال و اثرگذاری دارند که امیدواریم با همت همه مردم این ویروس در هفته‌های آتی کنترل شود.

وی با اشاره به مشارکت و مساعدت ویژه ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس به استان گیلان، افزود:  کمک ۲۰۰ میلیارد تومانی دکتر محمد باقر نوبخت- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به دانشگاه علوم پزشکی گیلان جهت مقابله با اپیدمی این ویروس، بسیار کمک کننده و قابل تقدیر است و جا دارد به عنوان یک گیلانی و عضوی از جامعه بزرگ دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ایشان تشکر کنم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: این اعتبار که به لطف رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به گیلان اختصاص یافته علاوه بر پرداخت مطالبات انباشته شده پرسنلی، در تهیه و تجهیز بیمارستان ها به ملزومات سرمایه‌ای به کار گرفته می شود.

وی با بیان اینکه اگر چه زحمات پزشکان، پرستاران و کادر درمانی که در خط اول مبارزه با این ویروس هستند، قابل جبران نیست، افزود:  پرداخت معوقات کارکنان می تواند یکی از راهکارهای تشویقی برای جبران بخشی از زحمات این عزیزان باشد.

دکتر سالاری در پایان از تمامی کارکنان حوزه سلامت استان تقدیر کرد و از مردم خواست تا برای کمک به سربازان حوزه سلامت به پویش ملی “در خانه می مانم تا کرونا را شکست دهم” بپیوندند.

دکتر ارسلان سالاری- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفت‌و‌گو با رسانه ها با اشاره به تلاش همه جانبه کادر بهداشت و درمان در مقابله با شیوع کرونا، اظهار کرد: به طور کلی زیر ساخت های حوزه سلامت گیلان از حد متوسط کشوری بسیار پایین تر بوده و این کمبودها در چنین شرایطی خود را از بیشتر همیشه نشان می دهد.