استفاده از توان کل جامعه درغالب”مدیریت جنگی” برای قطع بحران کرونا

  پرینت
استفاده از توان کل جامعه درغالب”مدیریت جنگی” برای قطع بحران کرونا
شناسه خبر : 34514 | تاریخ انتشار : 25 اسفند 1398 - 10:12 | 5186 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛سید کاظم دلخوش نماینده مردم شهرستان صومعه سرا و عضو مجمع نمایندگان گیلان در بحبوحه شیوع بیماری کرونا طی نامه ای خطاب به دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان خواستار پیگیری و رسیدگی موثر و مجدانه شده است. من نامه بدین شرح است: برادر ارجمند جناب دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری […]

من نامه بدین شرح است:

برادر ارجمند جناب دکتر روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
باسلام و تحیات الهی؛

از آنجائیکه مقام معظم رهبری در شرایط سخت اقتصادی سال های اخیر در کشور با تشکیل شورای عالی اقتصادی قوای سه گانه جنابعالی را به عنوان فرماندهی جنگ اقتصادی تعیین نمودند و اکنون به دنبال این مشکلات و وقایع تلخ «بحران ویروس فراگیر» در سطح کشورهای دنیا هم بار سنگینی بر روی مردم و کشور تحمیل نموده و در صدر کشورهای دنیا در جدول قرار گرفته ایم؛ قطعا اگر از توان کل جامعه برای جنگ با این حادثه برنامه ریزی اصولی انجام نگیرد با همه تلاش ها نتیجه مثبتی حاصل نمی شود! لذا باید مثل زمان جنگ با این ویروس با مدیریت جنگی صحیح و اصولی و فراخوان نیروهای مردمی و بسیج عمومی با این معضل برخورد کرد!

جناب آقای رئیس جمهور بنده بعنوان نماینده مردم استان گیلان از زحمات بی شائبه خدمتگزاران و جامعه پزشکی و پرستاری و اداری و خدماتی وزارت بهداشت و سایر نهادها و واحدهای امدادی و خدماتی و رسانه ها و سایر بخش ها همانند سایر مردم قدرشناس تقدیر و تشکر می نمایم و از شما انتظار دارم در چنین شرایطی که استان گیلان یکی از استان های درگیر و خط قرمز می باشد نسبت به تقویت و کمک به مدیریت بحران کرونا در این استان توجه ویژه انجام پذیرد و مسلما تحت چنین شرایطی که بعضا بدون توجه به اوضاع زندگی مردم بصورت متمرکز تصمیمات در کشور بطور یکسان اتخاذ میگردد، انتظار بهبودی اوضاع حاصل نخواهد شد جز اینکه مردم دچار آسیب بیشتری خواهند شد و با توجه به مذاکرات و پیگیری هایی که تاکنون از طریق قوا و مقامات مختلف کشوری داشته ایم و بارها نیز تذکرات لازم را داده ایم با چنین شیوه هایی نه تنها به بحران افزوده می شود بلکه روز به روز اوضاع بدتر نیز خواهد شد! لذا ضمن اعلام مشکلات به شرح زیر درخواست اعزام بازرسان و کارشناسان خبره و رسیدگی به وضع کنونی را دارم.

۱ـ استفاده جدی از نیروهای مردمی و بسیجی در سطح کشور و فراخوان عمومی

۲ـ استفاده جدی از ظرفیت نظام پزشکی کشور و بکارگیری از کل ظرفیت جامعه پزشکی در بیمارستان ها (جمع کثیری از پزشکان عزیز با گذشت از جان خود در مراکز درمانی به مردم خدمت می کنند و بخش کوچکی بدور از دید ناظران مسئولیت پذیر نیستند!)

۳ـ تامین نیازمندیها و ارزاق عمومی مردم و کنترل و توزیع عادلانه و نرخ کالاها

۴ـ پرداخت یارانه های مردم خصوصا اقشار ضعیف مثل کارگران، کشاورزان و دستفروشان، بیکاران و … و حتی افزایش پرداخت های نقدی و جنسی در شرایط فعلی

۵ـ تعطیلی قاطع و یکسان ادارات و نهادها و زمانبندی اصناف و بانک ها برای مدت معینی و ایجاد قرنطینه در استان های بحرانی مثل گیلان!

۶ـ تاخیر زمان قبوض آب و برق و گاز و پرداخت یارانه آنها به دستگاه های ذیربط لااقل برای مدت ۳ سال برای روستاها و شهرها

۷ـ جلوگیری جدی از مسافرت های غیرضرور و کنترل آن و برخورد جدی با عوامل و افراد متخلف (هرچند از روزهای اول ما هشدارهای لازم را داده ایم لذا گوش شنوایی نبوده است!)

۸ـ ایجاد شبکه مخصوص ویروس کرونا در رسانه های ملی و افزایش برنامه های سرگرم کننده و شاد برای ماندگاری مردم در منازل توسط صدا و سیما

۹ـ جلوگیری جدی با صدور دستورالعمل ملی برای همراهان بیماران در بیمارستان ها تا باعث کاهش راندمان کاری مراکز درمانی نشده و از اشاعه بیماری جلوگیری شود.

۱۰ـ برخورد جدی و قاطع با فضای مجازی ناسالم که موجب سلب آسایش مردم عزیز می شوند!

۱۱ـ بررسی و تجهیز و تامین امکانات مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستان ها بصورت عادلانه، خصوصا در استانی مثل گیلان که وضعیت بحرانی برای سلامت کادر درمانی و هم برای بیماران دارد!

۱۲ـ تامین و تجهیز بموقع و سریع امکانات پیشگیری و درمانی برای جانبازان عزیز مخصوصا جانبازان ریوی و شیمیائی و معلولین

۱۳ـ تسریع در روند ساخت و تکمیل ساختمان های اورژانس و بیمارستانی در شهرهای بحرانی که با کوچکترین اقدامی آماده پذیرایی از بیماران می شوند.

۱۴ـ استخدام فوری نیروهای متخصص درمانی و بهداشتی و تعیین تکلیف خدماتی های تبصره ۴

در پایان جناب آقای رئیس جمهور امروز تریبون ما بعنوان نماینده این مردم عزیز این مکاتبات است و تماس های مکرر با مسئولین ذیربط؛ لذا باید بدانیم که مردم شریف گیلان در طول انقلاب همیشه در ایثار و کمک و دادن شهید و ارسال کمک های ۱۰۰۰ کامیونی به جبهه ها و نیز امدادرسانی به مردم زلزله زده و سیل زده در سطح کشور پیشگام بوده اند و حالا درست نیست با بی توجهی این مردم در سختی و عذاب بسر ببرند!

باتشکر ـ سیدکاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه سرا

برچسب ها
نوشته های مشابه
بازدید رییس کل دادگستری گیلان از تالاب و صدور دستورات مقتضی
مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان برگزار شد
جشنواره «مدرسه عشق»با اعتقاد به ظرفیت مردمی و اعتماد به جوانان به کار خود پایان داد
حمید نظرخواه علیسرایی شاعر، نویسنده، پژوهشگر فرهنگ عامه و روزنامه نگار ایرانی به عنوان عضو و رئیس هیأت داوران بخش زبان‌های فارسی و گیلکی در ایران انتخاب شد
توزیع ۲۷ هزار نهال توت بین نوغانداران فومنی
استقبال سرمایه گذاران چینی از بسته‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.