به گزارش صفیر گیلان؛ اجرای ضربتی طرح کشوری آموزش و اهدای اقلام بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده برای کودکان کار و خیابان با همکاری فعالان سازمان‌های مردم نهاد همزمان با بهزیستی کشور جهت جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در رشت آغاز شد. همکاران اورژانس اجتماعی (۱۲۳) در سطح خیابان‌ها به کودکان کار و خیابان […]

به گزارش صفیر گیلان؛ اجرای ضربتی طرح کشوری آموزش و اهدای اقلام بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده برای کودکان کار و خیابان با همکاری فعالان سازمان‌های مردم نهاد همزمان با بهزیستی کشور جهت جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در رشت آغاز شد.

همکاران اورژانس اجتماعی (۱۲۳) در سطح خیابان‌ها به کودکان کار و خیابان آموزش‌های لازم را برای پیشگیری از ابتلا و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و جنبه‌های مختلف خطر برای این بیماری را ارائه و بسته‌های اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده برای استفاده شخصی این قشر در اختیارشان قرار داده شد..

حساس سازی، آموزش و ارائه امکانات بهداشتی از جمله موضوعاتی است که در این طرح پیگیری و پیش بینی می شود ۱۲۰ کودک کار و خیابانی در سطح شهر رشت شناسایی شدند. در این طرح برای ۱۲۰ کودک در ۴ نوبت در مراکز تجمعی آنها مانند چهارراه و خیابان ها تیم های اورژانس اجتماعی وداوطلب بهزیستی که خود قبلا آموزش دیده اند و با امکانات و تجهیزات بهداشتی هستند به کودکان آموزش می  دهند.چگونگی شستن دست و ضدعفونی کردن آنها، استفاده از ماسک و دستکش و انتقال و ترویج شعار در خانه بمانید از جمله این آموزش ها است.

ژل ضد عفونی کننده، دستکش و ماسک، بروشور آموزشی، مایع صابون از جمله اقلامی است که در این طرح در اختیار کودکان کار و کودکان خیابانی قرار می گیرد. کودکان کار به دلیل اینکه در تمام نقاط شهر حضور دارند لذا بیشتر در معرض خطر ابتلا هستند. بنابراین بهزیستی گیلان درصدد است از نظر آگاهی عمومی و در دسترس قرار دادن امکانات بهداشتی به کودکان خیابانی و خانواده هایشان در برابر ویروس کرونا کمک نماید.