«ژ۵» مهمترین پروژه سال ۹۹رشت/تمامی مطالبات نیروهای شهرداری پرداخت شد

  پرینت
«ژ۵» مهمترین پروژه سال ۹۹رشت/تمامی مطالبات نیروهای شهرداری پرداخت شد
شناسه خبر : 34741 | تاریخ انتشار : 02 فروردین 1399 - 16:16 | 10842 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانیصفیر گیلان، اسماعیل حاجی پور رئیس شورای اسلامی شهر رشت ضمن تبریک فرارسیدن سال ۱۳۹۹، گفت: سال نو را به تمام هم‌وطنان عزیز، گیلانیان مهربان، به‌ویژه همشهریان خود رشتی‌های مهربان و عاشق تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم سالی خوب توأم با سلامتی و عزت برای تمامی هم‌وطنان باشد. از خداوند می‌خواهم تا کمک […]

وی ادامه داد: خواهش ما از تمام عزیزان است، با توجه به ادامه درگیری با ویروس وحشی و منحوس کرونا خواستار با حضور در خانه‌ها این ویروس را کنترل کنید. خواهش بنده بر این است که دید و بازدید عید انجام نشود تا پس از خروج این ویروس از شهرمان، آن‌وقت فرصت وجود خواهد داشت. با آمدن عزیزان ممکن است شیوع ویروس افزایش‌یافته و آن را به یکدیگر انتقال دهیم. این ویروس چیزی نیست که خودش را نشان دهد، ممکن است افراد آلوده باشند و هیچ علائمی نداشته باشند اما همان فرد ناقل ویروس باشد. آن‌هم بدون هیچ نشانه‌ای از ابتلا. فکر نکنیم که ما آلودگی نداریم، ممکن است آلودگی باشد اما هیچ علائمی وجود نداشته باشد.

رئیس شورای شهر رشت اضافه کرد: از همه عزیزانی که قصد سفر به گیلان را دارند مجدداً خواهش می‌کنیم به گیلان نیایند. مردم گیلان مهمان‌پذیرند و مهمان را دوست دارند اما امروز از روی دوست داشتن به شما میگوییم به گیلان سفر نکنید. دلیل آن نیز این است که می‌خواهیم شما به این ویروس در محیط‌های آلوده دچار نشوید.

حاجی پور با تشکر ویژه از پرسنل فداکار شهرداری رشت، گفت: از عزیزان باغ رضوان، آتش‌نشانان فداکار، عزیزان سازمان پسماند که با تلاش‌های خود تمام شهر را برای چندمین بار ضدعفونی کرده و شبانه‌روز در تمام نقاط شهر کار کردند. این وظیفه ما بود که شهروندان خدمت کنیم و بنده نیز با عزیزان همراهی کردم، زیرا به یاد می‌آید که روزی سوگند خوردم تا هر کاری که از دستم برمی‌آید را برای مردم انجام دهم و امروز وقت انجام این سوگند بود. امروز می‌بایست تلاش می‌کردم و هرچه از دستم بر می‌آمد انجام دادم.

وی با اشاره به طرح برخی شایعات خلاف واقع، اظهار داشت: این شایعات باعث تشویش ذهن مردم شد. یک نفر از دفن دسته‌جمعی متوفیان گفت. مگر می‌شود چنین چیزی رخ بدهد؟ برای این موضوع صداوسیما در محل دفن متوفیان حاضر شد. ما سعی کردیم امانت‌دار خوبی برای مردم باشیم، هرگز ما میل نداشتیم کسی دفن شود و همواره آرزو داشتیم که آرامستان‌های ما هیچ‌گاه فعال نباشد و مردم ما در سلامت کامل به سر ببرند و در کنار هم شاد باشند.

رئیس شورای شهر رشت با قدردانی از سازمان‌های شهرداری رشت، مدیران مناطق پنج‌گانه شهرداری رشت و…، اذعان داشت: دولت بخشنامه‌ای جهت عدم دریافت عوارض از سوی ستاد مبارزه با ویروس کرونا ابلاغ کرد که البته شورای اسلامی شهر پیش از آن طی مصوبه‌ای پرداخت عوارض را به پایان اردیبهشت‌ماه سال ۹۹ بدون در نظر گرفتن جریمه موکول کرده بود. به همین علت شهرداری رشت با کاهش درآمد سختی مواجه شده بود زیرا ماه‌های بهمن و اسفند بهترین زمان درآمدی شهرداری است که مردم در آن به شهرداری مراجعه می‌کنند اما در نهایت با مساعدت استاندار بزرگوار گیلان و مدیران عزیز بانک شهر کشور و استان توانستیم وامی به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان در آخرین روز سال به شهرداری داده شد تا بخشی از مشکلات جبران شود.

حاجی پور با بیان اینکه از تمامی عزیزانی که همراه ما بودند و کمک کردند قدردانی می‌کنم، تصریح کرد: برخی نه‌تنها کنارمان نبودند، با پخش و دامن زدن به برخی شایعات خاطر شهروندان را عزیزمان را مکدر کردند. برخی از همکاران عنوان کردند که ما حقوق همکاران را نداده‌ایم و دارند به ما پاداش می‌دهند! هیچ پاداشی برای هیچ‌یک از اعضای شورا در نظر گرفته نشده و حتی حق جلسه اعضا پرداخت نشده است، اما ما تلاش کردیم تا حقوق عزیزان شهرداری، پاکبان‌ها، آتش‌نشان‌ها و تمامی کسانی که به نحوی در حال کمک به ما هستند چه پرسنل شهرداری و چه نیروهای حجمی، توانستیم کلیه وظایفی که در مقابل نیروهای رسمی، پیمانی، رانندگان، حجمی و… داشتیم انجام شد. بنده می‌خواهم جهت استحضار عزیزان عرض نمایم که در خصوص نیروهای حجمی شرکت‌های طرف قرارداد با شهرداری بر اساس بندهای ۲،۳ و ۵ می‌بایست ۲ ماه پرداختی از سوی آنان انجام شود یعنی آخرین پرداختی شهرداری می‌بایست برای دی‌ماه باشد، اما ما در این سال با توجه به مشکلاتی که برای شرکت‌ها به وجود آمده است، این کار را انجام ندادیم و تمامی مبالغ پرداخت شد.

وی افزود: در منطقه یک تمامی مبالغ از جمله عیدی، سنوات و حقوق پرداخت شد، در برخی از مناطق صورت‌وضعیت داده نشده است. آن‌هایی که حتی ۲۷ اسفند صورت‌وضعیت بهمن‌ماه را دادند حقوقشان را دریافت کردند. آن‌هایی که ۲۸ اسفند صورت‌وضعیت دادند پرداختی از سوی شهرداری انجام شد اما با توجه به اینکه چک بین‌بانکی بود و بانک‌ها اعلام کردند که سیستم‌های انتقال وجه در این روز قطع می‌باشد، پول پرداخت شد تا در اولین روز کاری بانک‌ها به‌حساب عزیزان بنشیند و ما تعهد خود را بدون هیچ منتی انجام دادیم. این وظیفه ماست که مانند پدر برخورد کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه برخی شهروندان عزیزمان وقتی متوجه مشکلات ما شدند شخصاً برای پرداخت عوارض اقدام کردند، خاطرنشان کرد: باید از تمامی این عزیزان قدردانی کنم. در اینجا مردم به ما لطف کردند و به ما محبت داشتند، بنده از همه عزیزان و بزرگواران تشکر می‌کنم. کلیه پرداختی‌های شهرداری انجام‌شده است و خوشبختانه حقوق‌ها و عیدی علیرغم تمامی کمبودها انجام‌ شده است.

حاجی پور با بیان اینکه در سال ۹۹ سه پروژه با قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) قطعی شده است، اذعان داشت: به‌زودی عملیات اجرایی این پروژه‌ها آغاز خواهد شد. یکی از پروژه‌ها پل روگذر نیروی دریایی، پروژه دیگر پل روگذر میدان ولیعصر (عج) تا گلباغ نماز و پروژه بعدی زیرگذر شهرداری است. همچنین فراخوان بزرگ‌ترین پارک آبی کشور در رشت انجام شد و چندین نفر در آن شرکت کردند که نتیجه آن به‌زودی اعلام خواهد شد. در خصوص موضوع تراموای رشت تنها مجوز شورای عالی ترافیک کشور مانده است تا استارت آن زده شود و بخشی از منابع آن تأمین‌شده است. در خصوص ساماندهی رودخانه‌های شهر رشت نیز پاک‌سازی رودخانه‌ها همچنان ادامه خواهد داشت و بسیاری از پروژه‌های دیگر در سال ۹۹ انجام خواهد شد و چند پروژه بسیار مهم خواهیم داشت که از جمله آن‌ها می‌بایست به کمربندی ژ ۵ اشاره نمود.

وی با اشاره به کمک‌های دکتر محمدباقر نوبخت معاون گیلانی رئیس‌جمهور، اظهار داشت: ایشان کمک‌های بسیار خوبی کرده‌اند و اکنون نیز در حال کمک به رفع مشکل کرونا بخصوص در استان گیلان با توجه ویژه هستند. اکنون با اعتباری که ایشان اختصاص دادند سردخانه جدیدی خریداری شد و امیدواریم که هیچ‌گاه مورد استفاده قرار نگیرد، اما باید همواره آمادگی لازم را داشت.

رئیس شورای شهر رشت در پایان ضمن تبریک مجدد فرارسیدن سال نو، گفت: آرزوی سلامت و تندرستی برای همه شما همشهریان گرامی داشته و بابت تمامی کاستی‌های موجود عذرخواهی می‌کنیم و از شما عزیزان می‌خواهیم مارا دعا کنید تا در سال جدید بتوانیم خدمات بهتر و بیشتری را به‌عنوان خادم شما عزیزان ارائه نماییم.

 
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه
مجلس خبرگان رهبری تشریفاتی نیست
کلیه موزه ها و تفرجگاهای شهرستان فومن در روز ١٣ فروردین همزمان با روز شهادت حضرت امیرالمؤمنین (ع) تعطیل شد
مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است
اجرای شعار سالجاری رهبری، آمادگی برای دوران پسا ریل و بهره‌گیری از نظام برنامه ریزی مبتنی بر کار تیمی و هم افزا
افزایش دو برابری توزیع کپسول گاز در ماسوله
ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.