به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی صفیر گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری غروب شنبه در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا گیلان با تبریک سال نو و قدردانی از تمهیدات استاندار پرتلاش گیلان به برنامه‌ریزی‌های خوب صورت گرفته اشاره و با بیان اینکه این اقدامات در ورودی استان به خوبی مشخص بود، افزود: به مردمی که سختی […]

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی صفیر گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری غروب شنبه در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا گیلان با تبریک سال نو و قدردانی از تمهیدات استاندار پرتلاش گیلان به برنامه‌ریزی‌های خوب صورت گرفته اشاره و با بیان اینکه این اقدامات در ورودی استان به خوبی مشخص بود، افزود: به مردمی که سختی هایی را پشت سرگذاشته اند، خداقوت می گویم و امیدوارم که به بزودی براین بیماری جهانی فائق شویم.

وی به اعلام آمادگی مجموعه تأمین اجتماعی کشور در روزهای نخست در تماس با استاندار گیلان و استمرار این همکاری برای پشتیبانی از تصمیماتی که پیرامون ارائه خدمات به بیماران کرونایی در استان گرفته می‌شود اشاره و خاطرنشان کرد: به عنوان شهروندی که تعلق خاطری ناگسستنی با این استان دارم، از مردم می خواهم کماکان در خانه بمانند و نیز از هموطنان درخواست می‌کنم که به گیلان و نیز استان‌های دیگر سفر نکنند.

وی با بیان اینکه دغدغه و درد و رنج مردم این خطه را در روزهای نخست شیوع بیماری کرونا به واسطه داشتن حسن وطن به این استان به خوبی درک می‌کنم، گفت: در میان مراکز درمانی تأمین اجتماعی در سطح کشور، به صورت ناخودآگاه توجهم به آمار مبتلایان در گیلان به عنوان یکی از استان‌های کانونی این بیماری جلب می‌شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با قدرشناسی از ایثار و فداکاری مجموعه همکاران خود در حوزه درمان سراسرکشور از جمله گیلان، اظهار کرد: افرادی از این مجموعه به شهادت رسیدند و افرادی نیز سختی‌هایی را تحمل کردند که این حضور مستمر فداکارانه قابل تقدیر است.

وی افزود: از مدیران درمان استان‌ها خواستم تا به نحو کامل، بدون قید و شرط و با تبعیت محض، همه امکانات را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند چراکه در مقاطع بحرانی مدیریت باید به صورت واحد باشد.

دکتر سالاری به مصوبه تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان منابع در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: تفویض اختیار به بخش درمان استان‌ها برای خرید تجهیزات و ملزومات و جذب نیروهای تخصصی و غیرتخصصی و نیز پرداخت بدهی‌های رسیدگی شده وزارت بهداشت که همواره مورد تأکید رئیس جمهوری بوده از اقدامات مثبت صورت گرفته در این مدت است.

وی با اشاره به اینکه برخی از بدهی‌های رسیدگی نشده وزارت بهداشت نیز به صورت علی الحساب ۶۰ درصد نیز پرداخت شده است، افزود: بدهی‌های مراکز درمانی غیردولتی و غیردانشگاهی تا چهارماهه نخست سال ۹۸ و صنوف مختلف نیز تا آبان ماه ۹۸ تسویه شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: از تیرماه سال ۹۸ تاکنون ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسرکشور پرداخت شده تا به نوعی عمده مشکلات مالی این بخش برطرف شود.

وی به اقدامات حمایتی تأمین اجتماعی برای کاهش مراجعه به مراکز این سازمان نیز اشاره کرد و گفت: آن دسته از دفترچه هایی که تا بهمن ۹۸ مهلت داشتند تا پایان بحران و عادی شدن وضعیت تمدید شده و بازرسی‌های کارگاه ها متوقف و به اعلام اسامی توسط کارفرمایان اکتفا و بیمه بیکاری نیز در توافقی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدون حضور در کمیته تا سه ماه برقرار می‌شود.

دکتر سالاری همچنین از دستور تأمین و ارسال امکانات مورد نیاز پلی کلینیک تأمین اجتماعی در انزلی ظرف هفته جاری خبر داد و افزود: در خصوص تهاتر بدهی‌های براساس ساز و کاری که تعیین شده هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و در این خصوص مشوق‌های نقدینگی نیز درنظرگرفته شده است تا بدهکاری باقیمانده به مراکز غیردولتی تسویه شود.

وی با بیان اینکه آمادگی داریم در شهرستان‌هایی که مراکز درمانی موجود دانشگاهی نیازمندی‌های تخصصی و تجهیزاتی برای توسعه داشته باشند، متناسب با جمعیت همکاری لازم را برای تأمین منابع داشته باشیم، گفت: تلاش می‌کنیم تا واحدهای کوچک موجود را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی توسعه و تکمیل کنیم تا میزان کیفیت و نیز کمیت را ارتقا بخشیم.

وی افزود: برای این اقدام در سطح ملی دوهزار میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۹ پیش‌بینی کرده ایم و آمادگی داریم که این اقدام را از گیلان شروع کنیم.

وی با بیان اینکه برای توسعه ظرفیت بخش‌های سرمایه گذاری واحدهای مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی در استان گیلان و بهبودی آن ‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنم، گفت: طرح توسعه بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت متناسب با نیاز جمعیتی تدوین و در دستور کار سال ۹۹ قرار می‌گیرد.