به گزارش خبرنگار صفیر گیلان، سجاد ستوده عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت و تأثیرات فضای مجازی، اظهار کرد: فضای مجازی نقش مهمی در تحقق شعار «جهش تولید» می‌تواند ایفا کند. وی به ایجاد بسترهای کسب و کار در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: نباید تنها به تهدیدات فضای مجازی توجه شود […]

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان، سجاد ستوده عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت و تأثیرات فضای مجازی، اظهار کرد: فضای مجازی نقش مهمی در تحقق شعار «جهش تولید» می‌تواند ایفا کند.

وی به ایجاد بسترهای کسب و کار در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: نباید تنها به تهدیدات فضای مجازی توجه شود عدم وجود چنین نگاهی می‌تواند به افزایش تولید کمک کند.

مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان در ادامه با بیان اینکه بسترهای مناسبی در فضای مجازی برای عرضه تولیدات و محصولات وجود دارد، گفت: در روزهای قرنطینه که اکثر کسب و کارها با مشکل مواجه شده‌اند بسیاری از فعالان کسب و کارهای اینترنتی در فضای مجازی فعال بوده و اقدام فروش محصولات و کالاهای خود می‌کنند.

وی با اشاره به پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: در این مدت شاهد بودیم  ویروس کرونا،های بیگانه به رغم فراگیر بودن این ویروس تنها بر روی ایران تمرکز کرده و کمبودها را بزرگنمایی می‌کنند.

ستوده با تأکید بر لزوم حفظ امنیت روانی و اعتماد عمومی در زمان وقوع بحران‌ها و با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا فضا را برای افرادی که به دنبال ایجاد التهاب در جامعه بودند فراهم کرد.

وی با اشاره به محتوای برنامه‌های شبکه‌های فارسی زبان در انگلیس علیه ایران در روزهای گذشته، گفت: حدود ۷۵ درصد این مطالب تنها برای برهم زدن امنیت روانی مردم ایران تولید و پخش شده است.

مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان بر لزوم شفاف سازی این موارد از سوی صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و سایر رسانه‌ها تأکید کرد و ادامه داد: متأسفانه سطح سواد رسانه مردم ایران نیز پایین بوده و هر مطلبی را بدون تحقیق و عدم شناخت منبع آن قبول می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید در راستای ارتقای سطح سواد رسانه‌ای مردم تلاش شود، افزود: با توجه به شرایط خاص امروز کشور و استان گیلان و انتشار بسیاری از اخبار کذب درباره کرونا کردم باید «روزه خبری» بگیرند.

ستوده با اشاره به اینکه در «روزه خبری» باید خبرها دسته بندی کرده و در ساعات مشخص از منابع درست و صحیح دریافت کنند، گفت: وجود سواد رسانه آسیب‌های ناشی از استرس و ترس در زمان بحران‌ها به ویژه کرونا را کاهش می‌دهد.