به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛  فرماندار رشت با بیان اینکه حضور و تجمع مردم در فضاهای عمومی در روز طبیعت می‌تواند وضعیت شهرستان رشت در زمینه همه گیری بیماری کرونا را بحرانی کند، افزود: در همین راستا با ابلاغ دستورالعملی از بخشداران و شهرداران شهرستان رشت خواسته شده است نسبت به انسداد مسیرهای ورودی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛  فرماندار رشت با بیان اینکه حضور و تجمع مردم در فضاهای عمومی در روز طبیعت می‌تواند وضعیت شهرستان رشت در زمینه همه گیری بیماری کرونا را بحرانی کند، افزود: در همین راستا با ابلاغ دستورالعملی از بخشداران و شهرداران شهرستان رشت خواسته شده است نسبت به انسداد مسیرهای ورودی کلیه تفرجگاه‌ها، مناطق تفریحی و سواحل دریا در ایام پایانی نوروز اقدام شود.

میرشمس مومنی‌زاده در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان رشت، با بیان اینکه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تنها راه مقابله با این بیماری است، اظهار کرد: همه تلاش‌هایی که اعضای ستاد مقابله با کرونا در حال انجام آن هستند در خوشبینانه‌ترین حالت ۳۰ درصد اقداماتی است که باید انجام دهند و ۷۰ درصد باقی مانده، تنها در سایه احساس مسئولیت، همکاری و همراهی آحاد مردم، میسر خواهد بود.

وی با تقدیر از همکاری اصناف و بازاریان با ستاد مقابله با کرونای شهرستان در تعطیلی واحدهای صنفی خویش، افزود: خوشبختانه اکثریت اصناف همکاری خوبی در اجرای طرح تعطیلی واحدهای صنفی داشتند اما متاسفانه همچنان شاهد عدم همکاری حدود ۱۰ درصد از واحدهای صنفی هستیم که از دستگاه‌های ذیربط می‌خواهم هیچگونه مماشاتی با این واحدها صورت نگیرد و این واحدهای صنفی بدون هیچ ملاحظه‌ای پلمپ شوند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه اطلاع رسانی و تذکر کافی به این واحدهای متخلف شده است، خاطرنشان کرد: همه بخشداران و شهرداران باید به طور کامل در این زمینه فعال شوند و هیچگونه مماشاتی با واحدهای صنفی متخلف نداشته باشند.

مومنی‌زاده با اشاره به در پیش بودن روز طبیعت، تصریح کرد: همانگونه که امسال دید و بازدید نوروزی نداشتیم، در روز طبیعت نیز نباید مردم در فضای عمومی حضور  یابند، چراکه اگر این موضوع رعایت نشود می‌تواند وضعیت شهرستان در زمینه ابتلا به بیماری کرونا را وضعیت بحرانی قرار دهد.

وی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی گسترده صدا و سیما و رسانه‌ها در خصوص عدم حضور و تجمع مردم در فضاهای عمومی در روز ۱۳ فروردین، ادامه داد: در همین راستا از همه بخشداران و شهرداران می‌خواهم راه‌های ورودی تفرجگاه‌ها، مناطق تفریحی و سواحل دریا را مسدود نمایند.

فرماندار رشت با اشاره به اهمیت تکمیل طرح بسیج ملی غربالگری بیماری کرونا در کنترل  این بیماری، اظهار کرد: تاکنون ۸۳ درصد از جمعیت شهرستان رشت و ۹۱ درصد با کسر جمعیت شناور شهرستان توسط طرح بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا، غربالگری شده‌اند.

مومنی‌زاده با تاکید بر اینکه تکمیل اجرای این طرح، امری ضروری در جهت مقابله با بیماری کرونا است که به دلیل عدم وجود اطلاعات جمعیت باقی مانده با کندی مواجه شده است، گفت: همه کارمندان ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید موظف شوند در این طرح شرکت کنند، همچنین بهزیستی، کمیته امداد و هلال احمر نیز موظفند جامعه هدف خودشان را در این زمینه پوشش دهند.

وی با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی به عنوان تصمیم کلیت نظام اسلامی اعم از مقامات عالی قضایی و نیروهای مسلح در کنار دولت است، افزود: در قالب این طرح نیروی انتظامی و پلیس راه نباید اجازه ورود افراد غیر بومی و گردشگران را به استان و شهرستان را بدهند.

فرماندار رشت همچنین  از همه پلیس راه‌های ورودی شهرستان رشت خواست که این طرح را با جدیت اجرا کنند و از ورود خودروهای غیر بومی به شهرستان رشت با جدیت جلوگیری کنند.

مومنی‌زاده ادامه داد: در راستای برخورد با خودروهای متخلف ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی و توقیف یکماهه خودرو پیش بینی شده است.