صفیر گیلان؛علی درجانی با اشاره به اینکه در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش ۲ درصدی شخم زمستانه در شالیزارهای استان گیلان هستیم، گفت: تاکنون ۷۰ درصدی معادل ۱۶۷ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار گیلان شخم خورده و آماده کشت هستند. وی به ذخیره یک میلیارد متر مکعبی آب پشت سد سفیدرود اشاره کرد […]

صفیر گیلان؛علی درجانی با اشاره به اینکه در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش ۲ درصدی شخم زمستانه در شالیزارهای استان گیلان هستیم، گفت: تاکنون ۷۰ درصدی معادل ۱۶۷ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار گیلان شخم خورده و آماده کشت هستند.

وی به ذخیره یک میلیارد متر مکعبی آب پشت سد سفیدرود اشاره کرد و افزود: با توجه به بارش‌های سال گذشته پیش بینی می‌شود فصل زراعی خوبی داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت موارد بهداشتی برای پیشگیری از انتقال این ویروس، گفت: شالیکاران در صورت وجود شرایط لازم باید از کشت مکانیزه برای پیشگیری از شیوع این ویروس و تولید محصولی سالم استفاده کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۲۰ بانک نشا در استان گیلان فعالیت می‌کنند که می‌توانند زمینه کشت مکانیزه را فراهم کنند، تصریح کرد: ۶۷ درصد کشت شالیزارهای گیلان به صورت مکانیزه انجام می‌شود با توجه به شرایط خاص در امسال شالیکاران باید از حداکثر این ظرفیت استفاده کنند.

درجانی با اشاره به اینکه کشت مکانیزه در گیلان با بکارگیری بیش از ۷۵ هزار دستگاه، انواع ماشین آلات کشاورزی در مراحل کاشت، داشت و برداشت انجام می‌شود، ادامه داد: شالیکاران باید در هنگام کشت و کار از تجمع خودداری کرده و با استفاده از افراد بومی روستا و جلوگیری از انتقال شالیکاران غیر بومی از شیوع بیشتر بیماری کرونا جلوگیری کنند.