به گزارش صفیر گیلان؛فرمانده انتظامی شفت از انهدام باند ۳ نفره سرقت کابل برق و اماکن خصوصی با ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. سرهنگ “عبدالعلی شعبانی”با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل برق و اماکن خصوصی در شهرستان شفت، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور […]

به گزارش صفیر گیلان؛فرمانده انتظامی شفت از انهدام باند ۳ نفره سرقت کابل برق و اماکن خصوصی با ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ “عبدالعلی شعبانی”با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل برق و اماکن خصوصی در شهرستان شفت، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: با توجه به شیوه و شگرد سرقت‌های انجام شده و سریالی بودن آنها مشخص شد این سرقت‌ها توسط یک باند صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه در یکی از صحنه‌های سرقت، سرنخی از یکی از متهمان بدست آمد و هویت وی مشخص شد ادامه داد: با هماهنگی قضائی ماموران انتظامی به محل زندگی وی مراجع و متهم مورد نظر و همدستش را دستگیر کردند.
سرهنگ شعبانی بیان داشت: متهمان ۳۶ و ۵۱ ساله در تحقیقات پلیس به ۵ فقره سرقت کابل برق و ۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی با همکاری یک مالخر اعتراف کردند.
وی تصریح کرد: در ادامه و متعاقب پی‌جو‌یی‌های پرونده با هدایت سارقان، مالخر ۴۱ ساله نیز دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شفت در پایان گفت؛ تمامی اعضای این باند با تکمیل پرونده به مقام قضائی معرفی شدند

کشف ۱۴ تن چوب جنگلی قاچاق در شفت
فرمانده انتظامی شفت گفت: ۱۴ تن چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان کشف شد گفت:
طرح برخورد با قاچاقچیان و سودجویان منابع طبیعی در شهرستان شفت اجرا شد.
این مقام انتظامی افزود: در اجرای این طرح ماموران پاسگاه انتظامی شالماء در پی دریافت خبری از دپو مقداری چوب قاچاق در ۲ باب منزل مطلع شده و با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.
وی با بیان اینکه در بازرسی از مکان‌‎های مورد نظر ۴ تن چوب قاچاق کشف شد افزود: همچنین در عملیاتی دیگر در بازرسی از سه دستگاه خودرو باری نیسان، ۱۰ تن چوب قاچاق کشف کردند.
سرهنگ شعبانی با اشاره به دستگیری ۵ متهم در این رابطه و معرفی آنها به مرجع قضائی اظهار داشت: کارشناسان ارزش ریالی چوب‌های کشف شده را ۲۸۰ میلیون ریال برآورد کردند.

دستگیری سارقان با ۶ فقره سرقت در شفت

سرهنگ “عبدالعلی شعبانی” در گفت‌وگو با ما گفت؛ در پی وقوع چند فقره سرقت منزل، سیم برق و کابل مخابرات در شهرستان شفت، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان را در دستور کار پلیس قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: ماموران انتظامی با بررسی صحنه‌های سرقت و تحقیقات میدانی دو متهم این پرونده‌ها و مخفیگاه آنها را شناسایی کردند.
وی با بیان اینکه پس از هماهنگی با مقام قضائی، ماموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شده و متهمان را دستگیر کردند بیان داشت: متهمان در تحقیقات پلیس به یک فقره سرقت منزل، ۳ فقره سرقت سیم برق و دو فقره کابل مخابرات در شهرستان شفت اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان شفت در پایان با بیان اینکه سارقان ۳۴ و ۳۵ ساله با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست، هشدارهای انتظامی را در بحث پیشگیری از سرقت جدی گرفته و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.