وی افزود: مساجد ۱۳۲ شهرستان نیز از روز دوشنبه بازگشایی می شوند و پروتکلهای ویژه بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا در همه آنها با جدیت رعایت خواهد شد.

وی تصریح کرد: شورای سیاستگذاری نمازجمعه، پروتکل های بهداشتی و پیوست های فقهی، برنامه ای و رسانه ای لازم را برای فعالیت مصلاها در دوره پساکرونا تهیه و تدوین کرده است.

نوری با بیان اینکه در امر مبارزه با کرونا تاکنون فرایندهای مختلفی را طی کرده ایم، از تعطیل شدن نماز جمعه از ۹ اسفند سال گذشته سخن گفت و تاکید کرد: با توجه به شیوع کرونا و اولویت قراردادن جان و سلامت مردم، طبق هماهنگی های به عمل آمده با ستاد مدیریت بحران کرونا و وزارت بهداشت، قرار بر تعطیلی نمازهای جمعه در سراسر کشور شد.

وی افزود: با این حال، تعطیلی نمازجمعه به معنای توقف فعالیت ائمه جمعه نبوده و آنها در طول این مدت، هر روز فعالیت های مختلف فرهنگی ، دینی و اجتماعی در شهرهای حوزه ماموریت خود انجام داده اند.

وی در این زمینه از فعالیت های ائمه جمعه حول سه محور تامین سلامت مردم، حمایت های معیشتی و برگزاری مراسم معنوی و مذهبی متناسب با شرایط جدید و با بهره گیری از نرم افزارهای جدید خبر داد و گفت که آنها در این زمینه تلاشها و خدمات ارزنده ای انجام داده اند.

نوری با اشاره به اینکه در ۸۸۰ نقطه کشور ستادهای ائمه جمعه فعال است از لزوم اتصال و هماهنگی این مجموعه‌ها جهت پیشبرد سیاست های فرهنگی سخن گفت و تصریح کرد: مساجد و حسینیه ها ظرفیت خوبی برای اعتلای فرهنگی و دینی کشورمان هستند و باید نهایت استفاده را از آنها داشته باشیم.

نوری در ادامه به طرح کمک های مومنانه موردنظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: با هماهنگی نمایندگان ولی فقیه در استان ها و ائمه جمعه در سراسر کشور، حمایت های معیشتی از افراد آسیب پذیر در کل کشور آغاز شده است.

برگزاری مراسم معنوی و سرکشی از خانواده های داغدار در ایام کرونایی از دیگر موضوعاتی بود که معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به آنها اشاره کرد.

وی گفت: با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی سرکشی به خانواده هایی که عزیزانشان را در این مدت از دست داده اند آغاز کرده ایم و تلاش داریم خانواده های مصیبت دیده را به لحاظ روحی و روانی و در صورت لزوم، معیشتی مورد حمایت قرار دهیم

نوری تصریح کرد: نهاد دین و نمازجمعه در بحران کرونا با تصمیمات و اقدامات موثری که به عمل آورد، پویایی و هوشمندی خود را در صیانت از سلامت مردم به همگان نشان داد و ماهیت اجتهاد پویا و علوی را در مقابل اجتهاد سلفی و متحجر به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین «احمد اسفندیار» معاون ارتباطات و رسانه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشورنیز در این نشست گفت: با نگاه هوشمندانه و درایت مسئولان شورا، شبکه وسیع امامت جمعه در سطح کشور پس از تعطیلی نمازهای جمعه دست از فعالیت برنداشت بلکه فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی گسترده ای را در بحران کرونا انجام داد.

وی افزود: ائمه جمعه در جریان این بحران با آرایش قرارگاهی به کمک اقشار مختلف مردم شتافتند و حضوری فعال و موثر در صحنه کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان از بیماری کرونا داشته اند.

اسفندیار برگزاری موفق «رزمایش مواسات» با همکاری دیگر نهادهای انقلابی کشور از جمله سپاه پاسداران، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی حضرت امام (ره) با هدف همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا را از یکی از جلوه های بارز فعالیت ائمه جمعه در این مدت برشمرد و تصریح کرد: با تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و همکاری گروههای جهادی و مردمی، رزمایش مواسات بخوبی در نقاط مختلف کشور در حال اجرا است و تاکنون نتایج ثمربخشی در برداشته است.

کارگروه ارزیابی رسانه ای مدیریت کرونا به دستور وزیر کشور و با حضور مدیران و نمایندگان رسانه ها و دستگاههای اجرایی به منظور تقویت ابعاد اطلاع رسانی و پاسخگوئی دستگاه ها در عرصه تقویت توان تولیدی و خودکفایی کشور در روند مبارزه با بیماری کرونا و ظرفیت سازی مناسب رسانه ای در این زمینه تشکیل شده و تاکنون شش نشست را به صورت هفتگی با حضور مسئولان دستگاههای اجرایی برگزار کرده است.