اختصاصی/صفیر گیلان/ مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان احمد ابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت ۱۷ اردیبهشت سالروز تاسیس بسیج سازندگی برگزار شد اظهار کرد: بسیج سازندگی بنا به فرمان مقام معظم رهبری، بر اساس نیاز جامعه و با رویکرد فعالیت جوانان در حوزه های محرومیت زدایی و سازندگی تشکیل شد و […]

اختصاصی/صفیر گیلانمسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان احمد ابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت ۱۷ اردیبهشت سالروز تاسیس بسیج سازندگی برگزار شد اظهار کرد: بسیج سازندگی بنا به فرمان مقام معظم رهبری، بر اساس نیاز جامعه و با رویکرد فعالیت جوانان در حوزه های محرومیت زدایی و سازندگی تشکیل شد و امروز از حالت نو پا درآمده و تکاپوی جدیدی را آغاز کرده است.

ابراهیمی بسیج سازندگی

وی با بیان اینکه همه اقشار بسیج در گروه های جهادی مشغول به فعالیت هستند و نقش قشر خودشان را با کمک به اقشار آسیب دیده ایفا می کنند، افزود: بالغ بر ۵۵۰ گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی استان عضو هستند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه تاکنون ۷۰۰ گروه جهادی آمادگی ثبت در سامانه اطلس استان را دارند گفت: در سال۹۹ که سال پر رونقی خواهد بود جهشی در گروه های جهادی در استان بویژه در بخش کشاورزی شاهد خواهیم بود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه گروه های جهادی در شش عرصه به مردم استان فعالیت های جهادی ارائه می دهند گفت: کشاورزی، بهداشت درمان، عمرانی، آموزشی، فرهنگی و … از جمله عرصه های فعالیت گروه های جهادی است.

وی با بیان اینکه ۲۰۶ واحد از واحدهای آسیب دیده مسکونی در منطقه گمیشان استان گلستان که در سیل سال گذشته آسیب دیده بود به همت گروه های جهادی استان بازسازی شد، یادآور شد: ۸۷ واحد جدید در این منطقه توسط بسیج سازندگی استان گیلان در دست احداث است.

وی افزود: با شیوع کرونا  کار تعطیل  شده بود که خوشبختانه ما مدتی است که دوباره کار را شروع  و ۳۷ واحد مانده را تا پایان رداد به اتمام خواهیم رساند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه گروه های جهادی استان گیلان تخصصی محور هستند گفت: امسال رویکرد فعالیت گروه های جهادی نیز براساس تحقق شعار سال و جهش تولید است.

ابراهیمی با بیان اینکه در سال گذشته بسیج سازندگی موفق به تکمیل و مرمت ۵۱۵ واحد خانه مسکن محرومین شد افزود: برای هر واحد مسکن محرومین حدود ۸۰ میلیون هزینه می شود که بخشی از این اعتبارات توسط کمیته امداد، خیرین و گروه جهادی تامین می شود.

وی با اشاره به اجرای ۷۵۷ پروژه عمرانی توسط گروه های جهادی استان با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان در سال گذشته گفت: از این تعداد پروژه عمرانی ۴۰۳ واحد احداث و ۴۴۳ واحد تکمیل و مرمت بوده است.

ابراهیمی، اجرای طرح های اقتصادی مقاومتی را یکی از برنامه های محوری بسیج سازندگی عنوان و خاطرنشان کرد: کمک به آموزش اشتغال روستائیان از برنامه های محوری استان است که با محوریت کشاورزی، دامداری، دامپروری، پرورش قارچ، زنبور عسل انجام می شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه گروههای جهادی در طرح اقتصاد مقاومتی در سلامت محصولات نقش آفرینی می کنند گفت: قطب تولیدات شهرستانها شناسایی شده و هر شهرستان با یک فراورده کشاورزی شناخته میشود مثلا رودبار با زیتون و فراورده های زیتونی و صومعه سرا با نیشکر  و …

این مسئول سازندگی در گیلان گفت؛ در سال ۹۸با شناسایی۳۲۸ شغل و راه اندازی آن توانستیم  تا امروز ۱۰۰۰ شغل را نیز شناسایی و تلاشداریم تا  با آموزش کشاورزان آنها را  ترویج دهیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه اگر درآمد روستائیان به نحوه مطلوبی باشد مهاجرت روستائیان را نخواهیم داشت، گفت: اگر کشاورزی از حالت سنتی به علمی تغییر کند رونق این بخش را شاهد خواهیم بود.

ba642b4c-65c5-4d1f-95b2-0efe2b03f281