به به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ دکتر میرشمس مومنی زاده به اتفاق معاونین خود از فعالیت های موکب خادم العتره با عنوان پویش برکت سفره های سحری و در راستای رزمایش سراسری مواسات بازدید کرد. فرماندار رشت در این بازدید با بیان اینکه بحران کرونا علی رغم همه مشکلات و مسائلی که برای […]

به به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ دکتر میرشمس مومنی زاده به اتفاق معاونین خود از فعالیت های موکب خادم العتره با عنوان پویش برکت سفره های سحری و در راستای رزمایش سراسری مواسات بازدید کرد.
فرماندار رشت در این بازدید با بیان اینکه بحران کرونا علی رغم همه مشکلات و مسائلی که برای کشور ایجاد کرد توانست برخی از ظرفیت های نهفته مردمی کشور را بار دیگر شکوفا کند، افزود: همدلی گروه های مردمی و جهادی در راستای مقابله با شیوع کرونا و رزمایش مواسات، مجدداً حضور حماسی مردم در دوران دفاع مقدس  و حال و هوای آن دوران را تداعی کرد.
وی با اشاره به اقدامات بسیار خوب گروه های جهادی، تشکل های مردمی و موکب ها در راستای تولید و توزیع اقلام بهداشتی و تهیه و توزیع سبدهای غذایی مابین اقشار محروم و آسیب دیده از بحران کرونا، خاطرنشان ساخت: این ظرفیت بزرگ مردمی سرمایه اجتماعی بسیار ارزشمندی است که می تواند در گشایش بسیاری از مشکلات و گذر از انواع بحران ها در کشور کارگشا باشد.
گفتنی است پویش برکت سفره های سحری در راستای رزمایش سراسری مواسات و همدلی مد نظر مقام معظم رهبری به همت جوانان موکب اربعین خادم العتره در ماه رمضان راه اندازی شده است و در هر شب ماه مبارک رمضان، بالغ بر هزار وعده غذایی سحر را در میان پاکبانان و مناطق محروم شهر رشت توزیع می کند.
برگزاری برنامه های فرهنگی روضه و مناجات همزمان با روند تهیه و توزیع وعده های غذایی از دیگر برنامه های ارشمند این موکب است.