به گزارش صفیر گیلان؛ اسماعیل حاجی پور رئیس شورا، با تبریک روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ، گفت: این روز را به تمامی عزیزانی که در شرایط بحرانی و سخت وارد میدان می شوند، تبریک عرض می نمایم.  اسماعیل حاجی پور رئیس شورای شهر رشت  با اشاره به اینکه ما باید تلاش کنیم تا […]

 به گزارش صفیر گیلان؛ اسماعیل حاجی پور رئیس شورا، با تبریک روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ، گفت: این روز را به تمامی عزیزانی که در شرایط بحرانی و سخت وارد میدان می شوند، تبریک عرض می نمایم.
 اسماعیل حاجی پور رئیس شورای شهر رشت  با اشاره به اینکه ما باید تلاش کنیم تا شوراها به جایگاه واقعی خود برسند گفت؛ نباید این تفکر وجود داشته باشد که شوراها در مقابل دولت و سایر نهادها قرار دارند. ما حضور داریم تا امورات سهل و آسان گردد.
وی ادامه داد: امروز شوراها مظلوم واقع شده اند و در این زمینه نیازمند تقویت قوانین هستیم. بسیاری از موارد وجود دارد که چیزی برای آن در قانون دیده نشده است و هر روز هم اختیارات شوراها در حال کاهش است. در این ایام بحثی نیز در خصوص خارج شدن انتخاب شهردار از شوراها مطرح شده است که این موضوع اگر اتفاق بیفتد، در صورتی که مردم شهردار خود را انتخاب کنند اتفاق خوبی است.
 وی ابراز امیدواری کرد تا شاهد شکوفایی کارخانه جات در گیلان بوده و روزهای خوبی در پیش رو داشته باشیم که این موضوع با تلاش همگی اتفاق خواهد افتاد.
وی همچنین ضمن  آرزوی قبولی طاعات و عبادات را برای همکاران شورایی ابراز داشت: پیشنهاد بنده بر این است که شهردار رشت به صورت هفتگی در جلسات شورا حاضر شود تا اگر سوالی یا موضوعی بود پاسخ داده شده و گزارش عملکردی نیز ارائه شود.
وی با اشاره به در پیش بودن ولادت امام حسن مجتبی، این روز را تبریک گفت و تاکید داشت: به زودی جهت ارائه گزارش عملکرد ، نشستی خبری برگزار خواهد شد و در خدمت اصحاب رسانه خواهیم بود.
رئیس شورای شهر رشت با اشاره به دریافت نامه ای پیرامون همایش ملی میراث معماری کرانه های خزر و شهرها و اعطای نخستین جایزه بین المللی تاریخ کاسپین در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مرداد، گفت: برای حضور در این همایش یک نفر به نمایندگی از شورای شهر رشت می بایست شرکت نمایند.